موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه آریستوتل اوناسیس

زندگی نامه آریستوتل اوناسیس

0 نظر

0 لایک

847 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/10/09

توضیحات

آریستوتل اوناسیس بزرگترین مجموعه کشتیرانی خصوصی در جهان را بنیانگذاری کرد و یکی از ثروتمندترین و مشهورترین افراد زمان خود بود. که در این پست به جزئیات زندگی او می پردازیم.

آریستوتل اوناسیس، سلطان کشتی‌ها و دریاها، شخصیتی ثروتمند و نوآور در جهان بود که بدون کشور مشخص، اما با تأثیرگذاری در سطح جهان به عنوان یک پادشاه طی سال‌ها زندگی کرد. در ادامه، زندگینامه این فرد پرارزش را خواهیم خواند تا با داستان موفقیت و ثروت ایشان آشنا شویم. آریستوتل اوناسیس به عنوان یکی از بزرگترین و مشهورترین کاپیتانان کشتی در دنیا شناخته می‌شد. شهرت او در سال 1968 به اوج خود رسید، زمانی که با بیوه رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، جان اف کندی، ازدواج کرد. این ازدواج باعث ایجاد یک حساسیت زیاد در جامعه آمریکایی شد و اوناسیس و همسرش به سرعت چهره‌های مشهور و مورد توجه در رسانه‌ها شدند. همچنین، در این زندگینامه به شیوه‌ی کوشا به کارآفرینی و کسب و کارهای آریستوتل اوناسیس پرداخته خواهد شد تا نقش او به عنوان یک فرد موفق در دنیای تجارت و سرمایه‌گذاری را بیشتر بشناسیم.


آریستوتل اوناسیس


آریستوتل اوناسیس کیست؟

آریستوتل اوناسیس، یا همان "اری" که بیشتر مردم او را با این نام می‌شناسند، در تاریخ 15 ژانویه 1906 در شهر اسمیرنا در ترکیه به دنیا آمد. این شهر دارای جمعیت زیادی از اهالی یونان بود. پدر اری، سقراط اوناسیس، یک تاجر ثروتمند تنباکو و توتون بود. آریستوتل هرگز یک دانش‌آموز ممتاز نبوده و همیشه از مدرسه و کلاس‌های درس فراری بوده است. والدین او امیدوار بودند که او تحصیلات خود را به پایان برساند و در آینده تجارت خانوادگی را به عهده بگیرد. اما متأسفانه، اری والدینش را ناامید کرد و پس از مدتی تصمیم گرفت مدرسه را رها کند و به کار در دفتر پدرش بپردازد. در سال 1919، یونانی‌ها به شهر اسمیرنا حمله کردند و آن را اشغال کردند. در سال 1921، دولت ترکیه نیز برای بازپس‌گیری شهر حمله کرد و ساکنان یونانی را دنبال کرد. دارایی و ثروت خانواده اوناسیس توسط ترک‌ها گرفته شد و پدرش به جرم توطئه با یونانیان به زندان افتاد. آریستوتل موفق شد خانواده‌اش را به یونان فراری دهد. سرانجام، پس از آزاد شدن پدرش از زندان، خانواده اوناسیس از یونان به آرژانتین مهاجرت کردند. آریستوتل اوناسیس در سال 1923 در آرژانتین به عنوان یک مهندس تلفن کار می کرد. او ممکن بود فقیر باشد، اما هوش بالایی داشت. او به تماس‌های تجاری گوش می‌داد و از آنها برای  سامان دادن معاملات تجاری خود استفاده می‌کرد. و به تدریج وضعیت زندگی اوناسیس تغییر یافت و به طرف یک زندگی جدید حرکت کرد. توانایی او در معرفی خود به عنوان "تاجر مهم" در زندگی روزمره و مشغولیت در حوزه تلفن شبانه تنها یک بخش از مهارت‌های تجاری و اجتماعی او بود.


اولین موفقیت آریستوتل اوناسیس 


اولین موفقیت آریستوتل اوناسیس 

در اواسط دهه 1920، آریستوتل اوناسیس با اولین ایده بزرگ خود روبه‌رو شد. زمانی که او یک تماس تلفنی در مورد یک فیلم جدید دریافت کرد که شخصیت اصلی آن سیگار می کشید. با این ایده، او تصمیم گرفت تا یک برند شخصی از سیگار تولید کند که به‌طور اصلی بازار زنان را هدف قرار دهد. او خواننده مشهور اپرا به نام کلودیا موزیو را به عنوان الگوی خود انتخاب کرد. برای متقاعد کردن این خواننده مشهور که در ملاء عام سیگار بکشد و برند او را تبلیغ کند، او با یک دست گل بسیار بزرگ به دیدن او رفت. با تعجب، اوناسیس موفق شد کلودیا موزیو را متقاعد کند. این ارتباط برای اوناسیس بسیار سودآور بود و باعث شد که در سن 25 سالگی، اولین ثروت خود را کسب کند و شرکت دخانیات خود را به یک شرکت میلیونر تبدیل کند.



ارتباط نزدیک آریستوتل اوناسیس با اندرو کارنگی

بعد از مدتی، به دلایلی که هنوز مشخص نیستند، آریستوتل اوناسیس دیدارهایی با اندرو کارنگی داشت که در آن زمان بزرگترین ثروتمند جهان بود. اندرو کارنگی، یک کارآفرین موفق و ثروتمند، در آن دوران اسرار ثروتمند شدن را با دیگر افراد جهان به اشتراک می‌گذاشت و ناپلئون هیل این اسرار را در کتاب "16 راز موفقیت" انتشار داد. متأسفانه، این کتاب پس از مدتی از چاپ متوقف شد و اجازه نشر بیشتر پیدا نکرد. آریستوتل اوناسیس از آموزش‌هایی که از دوست خود اندرو کارنگی یاد گرفته بود، در زمان جنگ جهانی دوم به تصمیم عجیبی رسید. در این زمان، صنعت کشتیرانی به دلیل پایان جنگ دچار رکود شده بود و بسیاری از کشتی‌ها بی‌استفاده رها شده بودند. اما اوناسیس، که از رازهای ثروتمند شدن آگاه بود و به ندای درونی خود گوش کرده بود، تصمیم گرفت تا تمامی کشتی‌ها را خریداری کند. بعد از خریداری از آنها، از آنها برای واردات و صادرات محصولات مختلف در بین کشورها بهره گرفت. این تصمیم باعث شد صنعت کشتیرانی دوباره جان بگیرد و آریستوتل اوناسیس را به یکی از بزرگترین و مشهورترین ثروتمندان در زمینه حمل و نقل و کشتیرانی تبدیل کند.



زندگی شخصی آریستوتل اوناسیس

آریستوتل اوناسیس دو همسر به نام‌های "تینا اوناسیس" و "ژاکلین کندی" داشت. ژاکلین که همسر سابق رئیس‌جمهور آمریکا، جان اف کندی بود، پس از ترور جان، با ارسطو اوناسیس ازدواج کرد. این ازدواج باعث توجه و تحلیل بی‌پایان رسانه‌ها و رسانه‌های اطلاعاتی شد و یکی از دلایل به شهرت رسیدن آریستوتل اوناسیس شد. یکی از روابط ویژه ارسطو، رابطه اش با خواننده معروف اپرا به نام "ماریا کالاس" بود. هنگامی که پسر ۲۴ ساله‌اش در یک سانحه هوایی جان خود را از دست داد، ارسطو در غم و اندوه بی پایان فرو رفت و این غم تأثیر زیادی بر زندگی اقتصادی او گزاشت.


آتینا لیوانوس و آریستوتل اوناسیس


آتینا لیوانوس


آتینا یا تینا اولین عشق آریستوتل بود. پس از مدتی رابطه دوستانه آنها تبدیل به یک رابطه عاطفی شد و در تاریخ ۲۸ دسامبر سال ۱۹۴۶، با یکدیگر ازدواج کردند. جالب است بدانید که در زمان ازدواج، تینا تنها ۱۷ ساله بود و ارسطو ۴۰ سال داشت. این ازدواج باعث شد آریستوتل صاحب دو فرزند شود. او به اندازه‌ای فرزندان خود را دوست داشت که نام دخترش را بر روی کشتی لوکس خود گذاشت. تینا از این ازدواج ناراضی بود و به آریستوتل اوناسیس علاقه زیادی نداشت. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، این ازدواج پایدار نبود و در ماه ژون سال ۱۹۶۰، ارسطو و تینا از هم جدا شدند.


 ماریا کالاس و آریستوتل اوناسیس


ماریا کالاس 

ماریا کالاس یک خواننده مشهور در سبک اپرا بود که اصالت یونانی-آمریکایی داشت.  آریستوتل و ماریا، به عنوان دو فرد متأهل، رابطه عاطفی طولانی با یکدیگر داشتند که سال‌ها ادامه یافت. اولین ملاقات آنها در سال ۱۹۵۷ در شهر زیبای ونیز ایتالیا رخ داد. این دو برای مدت زمان زیادی رابطه عاشقانه داشتند، اما هرگز تصمیم به ازدواج با یکدیگر نگرفتند. آنها هر دو از نسل یونانی بودند و شهرت هر دوی آنها از دلایل مهمی برای ادامه این رابطه بود.


ژاکلین کندی و آریستوتل اوناسیس


ژاکلین کندی

ژکلین کندی، همسر سابق رئیس‌جمهور آمریکا، جان اف کندی، پیش از ترور همسرش دوستی با ارسطو اوناسیس داشت. بعد از فوت جان، ژکلین بیوه شد و اوناسیس از این فرصت استفاده کرد و او را به عنوان همسر جدید خود انتخاب کرد. این ازدواج باعث انتقادات و مخالفت شدید رسانه‌ها شد. توجه بسیار زیاد رسانه‌ها باعث شد ارسطو به شهرت بالایی برسد، و در سطح جهان به عنوان مردی شناخته شد که با همسر سابق رئیس‌جمهور آمریکا ازدواج کرده بود. متأسفانه، این ازدواج برای دختر اوناسیس به اسم "کریستینا" مطلوب نبود. کریستینا از ابتدا دشمنی خود را به ژاکلین نشان داد. پس از مرگ پسر اوناسیس به اسم "اسکندر"، دشمنی کریستینا با ژاکلین خیلی بیشتر شد، زیرا او معتقد بود که ژکلین زنی نحس است که با وارد شدن به هر خانواده‌ای، بدشانسی را وارد آن خانواده می‌کند.



مرگ اریستوتل اوناسیس 

بالاخره، اریستوتل اوناسیس، این مرد قدرتمند، در آخرین سال‌های عمرش به دلیل بیماری ای که داشت، دچار مشکلات تنفسی شد و در نهایت، در سن ۶۹ سالگی در تاریخ ۱۵ مارس ۱۹۷۵ میلادی (۲۴ اسفند ۱۳۵۳) در منطقه نوی سور سن در شهر پاریس درگذشت. او در جزیره شخصی خود کنار قبر فرزندش به خاک سپرده شد. جالب است بدانید که بعد از مرگ پسرش، اریستوتل اوناسیس یک سازمان خیریه به نام پسرش راه انداخت.



دارایی های باقی مانده از اریستوتل اوناسیس

پس از درگذشت اریستوتل اوناسیس، ۴۵ درصد از دارایی‌های او به دخترش کریستینا رسید و یک ثروت به اندازه ۱۰ میلیون دلار به همسر آخرش، ژاکلین کندی اوناسیس، میرسید.



جملات ناب و ماندگار از آریستوتل اوناسیس

• من هیچ دوست یا دشمنی ندارم، فقط رقیب دارم.
• اگر زنان وجود نداشتند، تمام پول های جهان هیچ معنایی نداشتند.
• راز تجارت این است که چیزی را بدانی که هیچ کس دیگری نمی داند.
• در هنگام تاریک ترین لحظات است که باید بر روی دیدن روشنایی تمرکز کنیم.
• هر چه بیشتر در تصاحب داشته باشی، بیشتر می دانی که چیزی در تصاحب نداری.
• باید خود را از این امید که دریا روزی آرام می شود رها کنیم. باید یاد بگیریم که در میان بادهای سهمگین دریانوردی کنیم.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها