موقعیت شما در سایت:

خلاصه کتاب برند شخصی قدرتمند

خلاصه کتاب برند شخصی قدرتمند

0 نظر

0 لایک

151 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/09


با برند شخصی خودتان موفق شوید

جهان ما تغییر کرده است. شما اگر ۲۰ سال پیش قصد داشتید به عنوان یک هنرپیشه مطرح شوید، ناچار بودید به هالیوود بروید. اگر می‌خواستید در تجارت پیشرفت کنید، باید به مدرسه کسب و کار می‌رفتید. همچنین کسب شهرت و شرکت در برنامه‌های رادیو و تلویزیون به هیچ وجه کار آسانی نبود.
اینترنت و صفحات اجتماعی موانع رسیدن به موفقیت را کنار گذاشته‌اند. شما چه کارآفرین باشید، چه بازیگر، چه تولید کننده، اینترنت کمک بزرگی برای موفقیت در کسب و کارتان فراهم می‌آورد. روزانه مصاحبه‌های فراوانی منتشر می‌شوند. بازیگران مرد و زن و بسیاری از تهیه کنندگان حرفه‌ای در یوتیوب و اینستاگرام کشف می‌شوند. کارآفرینان در سراسر دنیا دریافته‌اند که اینترنت فرصت بی‌نظیری را برای ارتباط مستقیم با مشتریان بالقوه در اختیارشان گذاشته است.


 بهترین راه برای تبلیغ صفحه مجازی چیست؟

کافی است از یک کودک سوال کنید که در آینده دوست دارد چه کاره شود؟ او در پاسخ خواهد گفت: دوست دارم بازیگر یوتیوب باشم. خیلی از بزرگسالان ممکن است در پاسخ به او بگویند: این یک شغل واقعی نیست. اما شاید آن کودکان چیزی می‌دانند که آنها نمی‌دانند.
در واقع شبکه‌های اجتماعی رویه کسب شهرت را تغییر داده‌اند. به طوریکه این کار را برای هر کسی ساده ساخته‌اند.

بگذارید نگاهی به آمار بیندازیم

مردم جهان روزانه ۱.۲۵ میلیارد ساعت از ویدیوهای یوتیوب را تماشا می‌کنند. آنها دقیقه‌ای ۶۶۰۰۰ عکس یا ویدیو در اینستاگرام آپلود می‌کنند و به طور متوسط ۲۰ درصد کار مردم با تلفن‌های همراهشان صرف فیس‌بوک می‌شود.
قدرت صفحات اجتماعی این امکان را برای تک‌ تک ما فراهم می‌آورند که با ایجاد یک برند اختصاصی به درآمد بالایی دست یابیم. شما تنها با هزار دنبال کننده و تنها هفته‌ای ۲ پست در اینستاگرام می‌توانید به درآمد سالیانه ۵ هزار دلاری برسید.
درآمد بدی نیست، درست است؟ حالا فکر کنید اگر هفته‌ای دو پست می‌گذاشتید چه می‌شد.


شبکه های اجتماعی چه پتانسیل هایی دارد؟

پتانسیل درآمدزایی از شبکه‌های اجتماعی بسیار بالا است

برای مثال نویسنده “گاری واینرچوک” درآمد تولید نوشیدنی خانواده‌اش را از چهار میلیون به شصت میلیون دلار رسانید. کار او بسیار ساده بود. او از طریق ساخت یک برند اختصاصی به طور مستقیم با مشتریانش ارتباط برقرار کرد.
کاری که او انجام داد این بود که نوشیدنی‌های مختلف را در مقابل دوربین امتحان می‌کرد و نظر واقعی‌اش را در مورد طعم آنها بیان می‌نمود. او در روز ساعت‌ها به جواب دادن سوالات تک تک مشتریان در توییتر و فیسبوک می‌پرداخت. او به مردم کمک می‌کرد و در عوض آنها به او اعتماد کرده و محصولاتش را می‌خریدند. او با همه مشتریانش یک ارتباط تک به تک برقرار کرده بود. ارتباطی که در گذشته شما فقط می‌توانستید با انسان‌های اطرافتان برقرار کنید.
چه اتفاقی افتاد؟ او چیزهای زیادی در مورد بازاریابی آنلاین یاد گرفت و تجربیاتش را در اختیار دیگران قرار داد. امروزه “واینرچوک” یک بنگاه دیجیتال با شعبه‌هایی در نیویورک، لس‌‌آنجلس، چاتانوگا و لندن اداره می‌کند.
رمز موفقیت او پذیرفتن قدرت واقعی برند اختصاصی‌اش بود.


کسب درآمد از برند چگونه است؟

یک خرده فروش نوشیدنی، یک طراح لباس و یک بازیگر چه وجوه مشترکی با یکدیگر دارند؟ همه آنها برای کسب موفقیت بیشتر، یک برند اختصاصی قدرتمند ایجاد کردند.
آن نویسنده از برند خود برای فروش نوشیدنی استفاده کرد. اما خیلی از مردم محصول اختصاصی برای فروش ندارند. اما همچنان در کسب درآمد از طریق برند اختصاصی بسیار موفق هستند.
صفحه مجازی “بریتانی خاویر” در اینستاگرام و وب سایتش در ابتدا تنها بستری برای انتشار عکس‌های خانواده‌اش بودند. او رفته رفته متوجه شد که حساب‌های کاربری نظیر او برندهای مختلف را در صفحات خود تبلیغ می‌کنند. در نتیجه او هم شروع به انجام این کار نمود. بعد از ۶ ماه و کسب ۱۰ هزار دنبال‌کننده در صفحه‌اش، او از هر برندی که برایش تبلیغات می‌کرد ۲۰۰ دلار دریافت می‌نمود. زمانی که یک جواهر فروش برای تبلیغات به او پیشنهاد ۱۰۰۰ دلاری ارائه داد، خاویر متوجه شد که او تاکنون رقم پایینی دریافت می‌کرده است. امروزه او با انتشار محتوایی از سبک زندگی خانواده‌اش درآمدزایی کرده و به گشت و گذار و خوشگذرانی می‌پردازد.
اما اگر شما بخواهید به جای منقلب کردن زندگیتان تنها تغییری کوچک در آن ایجاد کنید چطور؟ آیا برند اختصاصی باز هم می‌تواند کمک کند؟ البته که می‌‌تواند.
“لویی بلاکا” معلمی هنرمند بود. اون نمی‌خواست شغلش را از دست دهد. اما دلش می‌خواست که در اوقات فراغتش هنرش را به نمایش بگذارد.
بعد از مطلع شدن از تجربه‌ی واینر چوک، او به این فکر افتاد که چگونه می‌تواند کارش را به شکلی دیگر بازاریابی کند. او کلاس‌های نقاشی برگزار کرد و نوشیدنی رایگان ارائه می‌داد. همچنین نقاشی‌های خود را در اینستاگرام قرار می‌داد. کلاسهای ۱۰ نفره او به کلاسهای ۱۰۰ نفره تبدیل شده و تبلیغات دهان به دهان و اینستاگرام برای او مشتری‌های بیشتری به ارمغان می‌آورد.
نتیجه اینکه او نقاشی‌هایش را به قیمت ۲۰۰ دلار می‌‌فروخت و در پایان سال امیدوار بود که به فروش سی هزار دلاری دست یابد. این برای یک معلم، درآمد جانبی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.
بنابراین اگر قصد داشته باشید که به پول زیادی دست یابید، ایجاد یک برند اختصاصی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند شما را به هدفتان برساند.



7 اصل ساخت صفحه اجتماعی چیست؟

شما برای ساخت صفحه اجتماعی خود باید ۷ اصل زیر را در نظر بگیرید
خانه‌ای که روی پی‌ریزی ضعیف ساخته شده باشد، ویران خواهد شد. این موضوع در مورد صفحه اجتماعی شما هم صدق می‌کند.
شما باید به ۷ اصل پایبند باشید:
اصل اول، اعتبار است. مردم همیشه می‌توانند متوجه مطالب دروغ و تقلبی شوند. بنابراین به مخاطب خود احترام گذاشته و صادق باشید.
شما همچنین باید پر شور و اشتیاق باشید. زمانی که شرایط برای شما سخت می‌شود این اشتیاق به کار است که شما را رو به جلو حرکت می‌دهد.
صبر پیشه کنید. این یک جمله قدیمی است و قطعاً حقیقت دارد. قبول کنید که ساخت چیزی جدید زمانبر است.
مورد بعدی سخت‌کوشی است. اگر می‌خواهید موفق شوید نباید در زمان استراحت خود به تماشای ویدیو گربه‌ها در یوتیوب بپردازید. یا اینکه بعد از ظهرهایتان مانند یک مرده متحرک سپری شود. به توییتر بروید و تلاش کنید با مردم ارتباط برقرار کنید.
دنیا به سرعت رو به جلو حرکت می‌کند و شما باید حواستان را جمع کرده و با سرعت حرکت کنید. باید بدانید که در حال حاضر مردم چه نیازهایی دارند. آیا صفحه اجتماعی دیگری است که شما باید در آن حضور داشته باشید؟ رو به جلو حرکت کنید و زمان را هدر ندهید.
در نهایت شما به یک هدف درست احتیاج دارید.
ممکن است این موضوع نامتعارف به نظر برسد اما حقیقت دارد. تمامی کارآفرینان انسان‌های معتبری هستند. آنها همواره در حال خدمت و کمک به دیگران هستند و برای این کار ارزش قائلند. “جنا سورد” بنیانگذار یک موسسه مشاوره ارائه خدمات به نام “شما می‌توانید برندسازی کنید”، می‌باشد. او می‌گوید باید فرض کنید که بهترین معشوق شما در حال شنیدن حرفهایتان است. وارد ذهن مردم شده و سعی کنید مشکلاتشان را حل کنید.
زمانی که هدف شما کسب منافع شخصی است، مشتریانتان برای شما تبلیغ نکرده و دوباره نزد شما باز نمی‌گردند. پس فعالیت‌های خود را بر مبنای ایجاد ارزش‌های معتبر قرار دهید. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید به دیگران خدمات رسانی کرده و به آنها کمک کنید. این تنها راه برای کسب موفقیت پایدار است. بعلاوه حس بسیار خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد.


 نگران تولید محتوا نباشید

تولید محتوای جذاب در صفحات اجتماعی ممکن است اضطراب‌آور باشد. شما قطعاً عاشق ماشین‌های اسپرت هستید اما آیا اطلاعات کافی برای انتشار مطالب هفتگی در این باره دارید؟
خب اجازه ندهید که ترس‌هایتان شما را متوقف کند به جای تولید محتوا بر استفاده از اطلاعات موجود تمرکز کنید.
“ریچ رول” یک وکیل ۳۹ ساله بسیار چاق ناراحتی بود. او روزی تصمیم گرفت که تنقلات را کنار گذاشته و به گیاه‌خواری و ورزش روی بیاورد. سالها بعد، پس از انجام ورزش‌های سخت تصمیم گرفت که ویدیوی تمرینات ورزشی خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.
ویدیوهای پنج دقیقه‌ای او در یوتیوب که تمریناتش و صحبت‌هایش در مورد رژیم غذایی را نشان می‌داد، علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرد. او بعداً به یک مصاحبه تلویزیونی در سی‌ان‌ان دعوت شد و با او برای نوشتن کتاب زندگی‌اش قرارداد بستند. او به شرکت در مصاحبه‌ها و انتشار مطالب در یوتیوب ادامه می‌داد. امروزه او با عقد قرارداد کتاب دومش و ادامه انتشار صحبت‌های جذابش تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین انسان‌های وقت خود شده است.
در اینجا درسی که باید فرا بگیریم این است که آقای رول در ابتدا هیچ چیز نداشت و از هیچ شروع کرده بود. مردم از همراهی او در مسیر رسیدن به هدفش و انتشار تجربیاتش لذت می‌بردند.
پس به جای اینکه به خاطر تولید محتوای منحصر به فرد و خلاق دچار اضطراب شوید، این احتمال را بپذیرید که شما خود محتوای منحصر به فرد هستید.
“واینرچوک” یک فیلمبردار استخدام کرد که از تمامی کار‌های روزمره‌اش، غیر از لحظات خصوصی فیلمبرداری کند. محتوایی که او تولید می‌کند یک ابزار یادگیری بسیار خوب برای سایر کارآفرینان است.
چرا به طور مداوم  زندگی خود را در اسنپ چت یا اینستاگرام یا فیس بوک به اشتراک نمی‌گذارید؟ برای مثال از نقل مکان به آپارتمان جدیدتان فیلم و عکس بگیرید و با بقیه به اشتراک بگذارید. این کار یا جواب نمی‌دهد، یا موفق خواهید شد مخاطبان بسیاری جذب کرده و از طریق تبلیغات، ایجاد برند و بازاریابی، سالانه ۵۰ هزار دلار درآمد کسب کنید.
اکنون که از پتانسیل ساخت برند اختصاصی آگاه شدید، بیایید ابزارهای قابل استفاده در این خصوص را بررسی کنیم.


اسنپ چت، واقعیت‌های منحصر به فرد 

در سال ۲۰۱۵ آهنگ‌ساز معروف “دی جی خالد” در تاریکی شب، در حالی که یک جت‌اسکی را می‌راند، گم شده بود. او در حالی که تلاش می‌کرد در تاریکی شب خود را به خانه برساند، از مخمصه‌ای که در آن گرفتار شده بود فیلمبرداری می‌کرد، تا اینکه به ساحل رسید. برند اختصاصی او شروع به شکل‌گیری کرد.
خالد یکی از اولین ستاره‌های اسنپ چت بود. زیرا او در میان مردم، انسان معتبری بوده و اسنپ چت یک برنامه معتبر است.
خالد روی مطالب منتشر شده تدوین زیادی انجام نمی‌داد. او در صفحه مجازی دقیقاً خودش بود. با وجود اینکه محتوای آن کمی مضحک بود اما واقعی بودند. اسنپ چت یک نگاه واقعی و معتبر به زندگی شخص دارد. برخلاف اینستاگرام که در اغلب مواقع گول زننده است.
این می‌تواند اسنپ چت را به یک ابزار فوق‌العاده برای بازاریابان تبدیل کند. اما اگر شما در حال حاضر از صفحه مجازی دیگری استفاده می‌کنید، اسنپ چت فرصت استفاده انسانی‌تری را در اختیارتان می‌گذارد. در این مورد می‌‌توان “شوان” را مثال زد که مدیر یک فروشگاه بوده و فوتبال خود با کودکانش را به اشتراک می‌گذاشت.
دلیل دیگری وجود دارد که اسنپ چت را در این حد به ابزار فوق‌العاده‌ای برای بازاریابان تبدیل می‌کند.
بدون هشتگ و اشتراک‌گذاری مطالب، شما نمی‌توانید در اسنپ چت به شهرت برسید. پس برای معروف شدن در اسنپ چت شما باید مطالب با ارزشی را منتشر کنید.
منتشر کردن عکس کاپوچینو کافی نخواهد بود. زمانی که “لارن” یکی از شخصیت‌های معروف اسنپ چت تصویری از قهوه خود منتشر می‌کند، همراه آن جملاتی مانند “من دارم از قهوه خود در این روز زیبا لذت می‌برم”، استفاده می‌کند. یا جمله “من از این حصیر سیلیکونی استفاده می‌کنم زیرا حاوی مواد مضر نمی‌باشد” و اینکه “من درون نوشیدنی خود از دارچین استفاده می‌کنم چرا که برای قند خون مفید است.” اسنپ چت شما را مجبور می‌کند که مطالب ارزشمند بیشتری در مورد شخصییت خود منتشر کنید و این یک تمرین بسیار خوب به حساب می‌آید.
در نهایت، اسنپ چت دارای یک فضای پر از انسانیت است. شما ممکن است در آن نتوانید به فروش بالایی دست یابید امّا می‌توانید تا حدی پرده از واقعیت‌های شخصیتی خود بردارید. کجای این برنامه دوست داشتنی نیست؟


توییتر یک کانال فوق العاده اطلاع رسانی 

همانطور که گفته شد شبکه‌های اجتماعی بستری بسیار مناسب برای صحبت در خصوص آخرین شایعات و اخبار می‌باشند. امروزه مردم همه نقاط جهان در توییتر به طور مداوم با یکدیگر در ارتباط هستند.
اما توییتر امکاناتی فراتر از ارتباط با مردم در اختیارتان قرار می‌دهد. این صفحه اجتماعی یکی از بهترین روش‌ها برای مطلع شدن از اخبار است.
چرا؟
اولاً در توییتر شما شانس بیشتری برای تبلیغات دهان به دهان خواهید داشت. هیچ کس در اینستاگرام روزانه بیش از ۵۰ پست قرار نمی‌دهد. اما در توییتر این عمل مشکلی ندارد.
دوما، قابلیت بازنشر کردن در توییتر یک راه بسیار عالی برای ایجاد شهرت است. فرض کنید که شما یک ویدیو از میکس آهنگ‌های رپ “دریک” درست کرده‌اید. حتی اگر او را روی ویدیو خود تگ کنید، او ممکن است ویدیو شما را نبیند. اما زمانی که آن را در توییتر بازنشر می‌کنید، اگر محتوایی که منتشر کردید خوب باشد آن ویدیو آنقدر بازنشر می‌شود تا جایی که حتی خود “دریک” آن را می‌بیند.

توییتر همچنین بستری مناسب برای به اشتراک‌گذاری مطالب با عده مشخصی از مخاطبان است

شاید شما همیشه آرزو داشتید که یک برگزارکننده مسابقات ورزشی باشید. در اینجا به شما آموزش می‌دهیم که چگونه به این رویا دست یابید.
ابتدا بررسی کنید که اکنون کدام موضوعات ورزشی روی زبان‌هاست. سپس شروع به توییت کردن کنید. یک نظر کوتاه بنویسید یا یک ویدیو کوتاه را به اشتراک بگذارید. از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید تا هر کسی که به دنبال آن موضوع می‌گردد بتوانند توییت شما را ببیند. زیر مطالب منتشر شده توسط شخصیت‌های معروف توییتر نظر گذاشته و از آنها بخواهید که حساب کاربری شما را ببینند.
در اولین روز هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد. شما تمام روز به توییت کردن می‌پردازید و بازخوردی دریافت نمی‌کنید. اما به کارتان ادامه دهید. در روز پنجم ممکن است یک خبرنگار مطلب شما را باز نشر کند. این عمل می‌تواند به شما ۲۰۰ دنبال‌‌کننده جدید ببخشد. بعد از ۱۲ ماه فعالیت‌ایده‌آل شما، رسانه محلی ورزشی‌تان به مرتبه‌ای می‌رسد که می‌تواند برای شما درآمدزایی کند.
شهرت در توییتر نیازمند کار بسیار زیادی است. اما اگر شما برایش وقت بگذارید خواهید دید که چه درهایی به سویتان گشوده می‌شود.

یوتیوب بهترین بستر برای کسب ثروت و فرصت بوده و شما باید از آن بهره ببرید

آیا می‌دانستید که جوان‌ها در یوتیوب بیشتر از هر رسانه دیگری به تماشای ویدیو می‌پردازند. از آنجایی که شما همیشه نمی‌توانید به شبکه‌های تلویزیونی دستیابی داشته باشید، یوتیوب پربیننده‌ترین رسانه محسوب می‌شود.
خیلی از مردم از یوتیوب فاصله می‌گیرند. چرا که احساس می‌کنند آنقدر که باید متخصص و بامزه نیستند. شما باید این افکار را دور بریزید.
ابتدا به یاد داشته باشید که انتشار کارهای روزانه‌تان به‌اندازه تولید محتوای جدید جذاب است. شما لازم نیست که یک متخصص نوشیدنی باشید تا یک صفحه در مورد نوشیدنی به راه بیندازید. یک صفحه با نام “یادگیری در مورد نوشیدنی همراه با باب” به راه بیاندازید و ببینید که چگونه متخصصان و مبتدیان نوشیدنی در صفحه شما به صحبت می‌پردازند.
مطالب مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارید. آنها در یوتیوب مخاطب خود را پیدا خواهند کرد. موضوعی مانند فروش گاراژ اصلا جذاب نیست، درست است؟ اما در یوتیوب بالغ بر ۴۰۰۰۰۰ ویدیو در مورد این موضوع وجود دارد.
بهترین راه برای کار با یوتیوب این است که آن را ساده بپنداریم. اگر ویدیو‌های شما خیلی جذاب نیستند مشکلی نیست. اگر هیچ مخاطبی غیر از مادر شما آن ویدیو را تماشا نمی‌کند باز هم مشکلی نیست. اوضاع به مرور زمان بهتر خواهد شد. اگر با گذر زمان شما نتوانید هیچ مخاطبی را جذب کنید، حداقل فهمیده‌اید که این کار برای شما مناسب نیست و می‌توانید روش دیگر را امتحان کنید.

از سویی مطالب واقعا جذاب بالاخره مخاطبان خود را پیدا می‌کنند

برای مثال زمانی که پسر “دن مارخام” به دنبال موضوعی برای پروژه مدرسه‌اش می‌گشت، آنها به این فکر افتادند که ببینند درون یک توپ بیسبال چه چیزی است. آنها یک توپ بیسبال را به دو نیم تقسیم کرده و ویدیو آن را در توییتر به اشتراک گذاشتند. یک سال بعد دن متوجه شد که مردم آن را تماشا می‌کرده‌اند و تعدادشان به‌اندازه‌ای بود که بتوان درآمد تبلیغاتی کسب نمود.
بنابراین او و پسرش به نصف کردن اجسام ادامه داده و از آن فیلم می‌‌گرفتند. توپ فوتبال، مکعب روبیک یا حتی مار زنگار مرده. تا به امروز ویدیوهای آنها با نام “درونش چه خبر است” بیش از ۵۵۰ میلیون بار دیده شده است و آنها با برندهایی همچون نایک، بیل و ملینا گیتس کار کرده‌اند.
برای یک پروژه مدرسه بسیار جالب بود نه؟


چرا فیسبوک همچنان  یک رسانه مهم است؟

شاید اخیرا شکایات زیادی در مورد فیسبوک شنیده‌اید، مبنی بر اینکه تنها انسان‌های مسن عکس نوه‌هایشان را در آن منتشر می‌‌کنند و جوان‌تر‌ها در آن فعالیتی ندارند. اما در واقعیت فیسبوک هنوز یکی از بزرگترین رسانه‌های دنیا است که ماهانه ۲ میلیارد کاربر فعال در آن حضور دارند.
فیسبوک تنوعی را به شما ارائه می‌دهد که هیچ شبکه اجتماعی دیگری قادر به آن نیست. شما می‌توانید یک متن با ۱۲ پاراگراف، یک ویدیو ۱۰ ثانیه‌ای و یا یک ویدیوی ۲۰ دقیقه‌ای منتشر کنید. هیچ مشکلی نیست. آیا می‌خواهید عکس‌هایتان را به اشتراک بگذارید؟ باز هم مشکلی نیست.
شما می‌توانید به عده مشخصی از مخاطبان دست پیدا کنید. مثلاً می‌خواهید افراد بین ۱۸ تا ۲۵ ساله‌ای که در جنوب کالیفرنیا زندگی کرده و علاقه‌مند به اسکیت هستند را مخاطب قرار دهید. مشکلی وجود ندارد. با صرف فقط ۱۲ دلار و خرید یک پیراهن اسکی و منتشر کردن عکس آن، هزاران مخاطب مورد نظر، شما را پیدا خواهند کرد.
آیا می‌توان عملی خلاقانه در فیس‌بوک انجام داد؟ البته که می‌شود.
گفت‌و‌گوی زنده فیسبوک به شما این امکان را می‌‌دهد که به پرسش و پاسخ با مخاطبانتان بپردازید. گفتگو به صورت زنده بسیار مشکل است. به همین دلیل تعداد برنامه‌های زنده تلویزیونی بسیار کم است. اما اگر شما در این کار خبره باشید، این قابلیت به شما کمک فراوانی می‌کند.
“بریتنی کاسترو” یک خانم با هوش مالی بالا بوده که دارای برند اختصاصی در صنعت کالاهای قدیمی می‌باشد. او اولین بار سعی کرد توجهات مخاطبان را به درآمدزایی موسیقی رپ جلب کند. موضوعی که شما هرگز از یک مشاور مالی انتظار ندارید.
امروزه او در تمامی کانال‌ها حضور دارد. اما ابزار مورد علاقه‌اش گفت‌وگوی زنده فیس‌بوک است. او عاشق این است که به طور زنده به سوالات در مورد درآمدزایی خانم‌ها پاسخ دهد و به طور مستقیم با مشتریانش گفت‌وگو کند. او همچنین توسط گفت‌وگو با همکاران برندش مانند “بانک چیس” مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.
تا به کنون برخلاف تمامی شبهه‌ها، فیسبوک همچنان خلاق بوده و این چیزی است که شما به آن احتیاج دارید.


دلیل اهمیت مخاطب به اینستاگرام چیست؟

مردم معمولاً از زیبایی بیش از حد شکایتی ندارند. اما این یکی از مشکلات اینستاگرام محسوب می‌‌شد. تا زمانی که سازندگان آن “داستان‌های کوتاه” را راه‌اندازی کردند. با این قابلیت شما با دانستن اینکه مطلب شما تنها به مدت یک روز منتشر خواهد شد می‌‌توانید عکس‌ها و ویدیو‌های کوتاه خود را بدون به کار بردن وسواس زیاد منتشر کنید.
امروزه اینستاگرام به ادیت بیش از حد احتیاجی ندارد. این برنامه قابلیت انتشار پست‌های موقت و هم دائمی را دارد. روزی که قابلیت “داستان‌های کوتاه” راه‌اندازی شد، مدیر برنامه بیان کرد که او  ۶ روز است که هیچ مطلبی منتشر نکرده است. چرا که مطالب جذابی برای یک پست دائم در اختیار نداشته است. امروزه کاربران می‌توانند محتوایی مانند عکس قهوه صبحگاهی را همراه با یک زیرنویس جذاب در قسمت داستان‌های کوتاه منتشر کنند، با عنایت به اینکه آن محتوا تنها به مدت ۲۴ ساعت باقی خواهد ماند. قابلیت داستان‌های کوتاه بسیار پرکاربرد شده است و کاربران می‌توانند از آن برای نشان دادن پشت پرده شخصیت خود استفاده کنند.
قابلیت‌های جدید این شبکه اجتماعی دلیل افزایش رونق آن بوده و مهم تر از همه اینکه اینستاگرام ‌راه‌های ساده‌تری برای پیشرفت در تجارت به ما ارائه می‌دهد.
این یک داستان موفقیت بوده که روی این موضوع صحه می‌گذارد:
تام مدیر باانگیزه یک فروشگاه لباس در شهر کانزاس به نام "ان آوانت" می‌باشد. او در ابتدا تا جایی که می‌توانست در اینستاگرام مطلب منتشر می‌کرد. او هر نوع عکسی به اشتراک می‌گذاشت. لباس‌های روی آویز، کفش‌های روی قفسه و تعداد زیادی لباس‌هایی که تن مانکن بودند. همه پست‌های او هشتگ‌های مناسب داشتند. او در زمان استراحت خود با نوشتن کلمه‌ی شهر کانزاس به جستجوی مد‌های محلی لباس می‌پرداخت. او به برخی از شخصیت‌های معروف دنیای مد پیام می‌داد. به آنها می‌گفت من انا وانت را اداره می‌کنم. ما به سبک مد شما علاقه‌مندیم. لطفاً به ما سر بزنید و ۲۵% تخفیف خرید دریافت کنید.
نتیجه صحبت با ۴۰ نفر، ۶ پستی بود که برخی از آنها درباره او و امتیازی که به آنها هدیه داد منتشر کردند. او یک مراسم دیگر با وعده ۳۰ درصد تخفیف خرید برای مشتریان جدیدش راه‌اندازی کرد. این مراسم آنقدر جذاب بود که او خودش دیگر نیازی به فیلمبرداری نداشت. خود مهمان‌ها عکس و فیلم گرفته و آنها را منتشر می‌کردند.
فروش‌های او رفته رفته بیشتر شده و تام برند اختصاصی خود را گسترش داد. اکنون او در اینستاگرامش می‌تواند خط مد خود را راه‌اندازی کند.


بهترین راه شهرت، تبلیغات دهان‌به‌دهان است؟

آیا هرگز در حالی که یک ویدیو تماشا می‌کنید اقدام به تمیز کردن اتاق خود کرده‌اید؟ این کار خیلی آسان نیست. اما با گوش کردن به یک صدا امکان پذیر است. با ایجاد قابلیت چند کاربردی، شبکه‌های اجتماعی همیشه موفق خواهند بود.

مصاحبه‌ها همیشه می‌توانند روشی برای پیدا کردن جایگاهتان باشند

“جان لی دوماس” یکی از طرفداران مصاحبه و یک کارآفرین فعال بود. اما زمانی که به دنبال مصاحبه‌ای با تجربه‌های کارآفرینی می‌گشت چیزی پیدا نکرد. پس با خود فکر کرد چرا خودش این کار را انجام ندهد؟
او تجربه بسیار کمی داشت و کارش را با مصاحبه گرفتن از کارآفرینان کم شهرت آغاز کرد. اما با راه‌اندازی برنامه کارآفرینی، او به سرعت شروع به یادگیری کرد. مطالب او در یک ماه بیش از ۱۰۰۰۰۰ بار دانلود شد. مهمان‌هایش هر روز مطرح‌تر می‌‌شدند. او رفته رفته به کنفرانس‌ها دعوت می‌‌شد و میزان اعتبارش افزایش می‌یافت. او اکنون به کارآفرینی تبدیل شده است که همیشه رویایش را داشته و از انتشار مصاحبه‌هایش به درآمد میلیونی رسیده است.
شاید با خود بگویید خوش به حال جان اما دنیای مصاحبه به‌اندازه کافی اشباح شده است. خبر خوش اینکه یک زیرساخت جدید در حال راه‌اندازی شدن است. مطالب از طریق دستیارهای دیجیتال نظیر “دستیار آمازون” یا “دستیار گوگل” به صورت جمله‌های کوتاه منتشر می‌شوند.
نویسنده این کتاب از این روش استفاده کرده است. شما می‌توانید صبح قبل از اینکه دندان‌هایتان را مسواک بزنید از دستیار آمازون بخواهید که “توصیه کوتاه روز” شما را در اختیارتان بگذارد. سپس شما پیام انگیزشی یک دقیقه‌ای آن را خواهید شنید.
پس اکنون یک زیرساخت جدید با پتانسیل‌های بالا و استفاده‌کنندگان بسیار کم وجود دارد. فرض کنید که شما یک باغبان هستید. توصیه‌های یک دقیقه‌ای با نام توصیه‌های روزانه باغبانی یک روش خوب و جدید برای کمک به شما خواهد بود. پنج سال دیگر ممکن است این روش کهنه شده و به کار شما نیاید. پس همین حالا از آن استفاده کنید

جمع‌بندی

اگر در شغلی گیر کرده‌اید که آن را دوست ندارید یا تجارتی دارید که فکر می‌کنید به جای نمی‌رسد، این جرأت را به خرج داده تا تغییر ایجاد کنید. تجارت مورد علاقه خود را آغاز کنید. این تجارت می‌‌تواند آموزش مردم در مورد طراحی لباس باشد یا چگونگی ساخت خانه‌های درختی یا حتی فروش گاراژ. مطالب خود را در یوتیوب و توییتر نشر داده تا علاقه‌مندان به موضوع را به خود جذب کنید. ‌ایده‌های طراحی خود را در فیس‌بوک و اینستاگرام منتشر کرده و همیشه به دنبال بستری جدید برای ارتباطات باشید.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها