موقعیت شما در سایت:

تغییر در دنیای کسب و کار و روش کسب و کار های موفق

تغییر در دنیای کسب و کار و روش کسب و کار های موفق

0 نظر

0 لایک

129 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/03/20

توضیحات

این روزها تغییرات در کسب و کارها به سرعت در حال اتفاق افتادن هست، و مدیرانی موفق هستند که این تغییرات را بپذیرند و برایش برنامه ای مناسب داشته باشند.

تغییر و تحول در کسب و کارهای موفق، دائمی است. تحول ممکن است به معنی تحویل شیفتهای روزانه، پیشنهاد ایجاد سیستم خدمات مشتریان ۲۴ ساعته، یا آزمودن برخی راه‌های دیگر برای سبقت گرفتن از رقیب باشـد. به هر حال تغییر یک اصل ثابت در دنیای کسب و کار است. 
تغییرات ممکن است پذیرفته شـود و یا حتی توسط برخی کارمندان با آغوش باز مورد استقبال قرار گیرد، در حالی که دیگر کارمندان حتی در برابر کوچکترین تغییرات در وضع موجود، مقاومت کنند. تغییر فرایندی استرس زاست. حتی آن دسته از کارمندان که موافق تغییرند، در حین گذار از وضع موجود به وضع جدید، دچار استرس می‌شوند. می‌توانید تصور کنید که چه کسانی مخالف تغییر هستند. 
که هنگام مواجهه کسب و کار با تغییراتی از قبیل تغییرات ناراحت کننده مثل کوچک سازی و تعدیل نیرو چه باید کرد. همچنین با راه‌های ساده کردن فرایند تغییر برای کارمندان‌تان آشنا می‌شوید. 


ضعف مدیریت مناسب در زمان تغییرات

قاتل صددرصد انگیزه، ضعف مدیریت مناسب در زمان تغییرات است. کارمندان باید حس کنند که می‌دانند چه اتفاقی رخ داده و کسب و کار‌شان بنیانی مستحکم دارد. آنها هرگز نباید فکر کنند که تغییرات صورت گرفته به دلیل تمایل مدیریت ارشد نبوده بلکه به صورت خود به خود ایجاد شده است. 


چطور می شود جلوی تغییر را گرفت؟

چه بخواهید چه نخواهید، نمی‌توانید جلوی تغییر را بگیرید. به عنوان یک شخص، با توجه به سن و سالتان، در مراحل مختلف زندگی از چیزهای متفاوتی لذت میبرید، و آدمهای مختلفی به عنوان دوست و آشنا در زندگیتان می‌آیند و می‌روند. 
این قاعده در کسب و کار نیز صدق می‌کند. هرگاه یک کسب و کار رشد می‌کند، اهداف و نیازهای متفاوتی پیدا می‌کند. از یک کسب و کار در هنگام راه‌اندازی ممکن است انتظار تغییر داشـت، حتی با اینکه در ماه اول موفق بوده و سود کرده است. ده سال بعد مدیر آن کسب و کار ممکن است به دنبال توسعه‌ی محصولات و مشتریان خود و نفوذ به بازارهای جدید باشد. 
شاید کسب و کار شما به دلیل مواجهه با افزایش رقابت، آماده تغییر می‌شود. از دیگر دلایل شایع تغییر عبارتند از سازگارشدن با فناوری جدید، هموارسازی سلسله مراتب سازمانی و کوچک سازی. 
یکی دیگر از عوامل تسریع کننده‌ی فرایند تغییر در محیط کار، تعویض نیروهای کاری است. به عنوان یک مدیر، باید با نوع جدیدی از کارمندان آشنا و هماهنگ شوید. 


مراحل چهارگانه تغییر در کسب و کار

تغییر مهم نیست ماهیت تغییر چیست و یا چه زمانی رخ می‌دهد، افراد به تدریج به آن واکنش نشان می‌دهنـد. چهار مرحله‌ای که افراد در هنگام مواجهه با تغییر طی می‌کنند عبارتند از: 

  • انکار: از اولین نشانه‌های تغییر، می‌تواند انکار آن توسط کارمندان باشد. آنها اعتقادی به لزوم ایجاد تغییر یا حتی مفید بودن آن ندارند. 
  • مقاومت: پس از اینکه افراد متوجه شدند که تغییر تقریباً به طور قطع اتفاق خواهد افتاد، همچنان به مقابله با آن ادامه خواهند داد. آنها حاضر نیستند قبول کنند که تغییر را احساس می‌کنند. مهم نیست که شما چقدر مدیر فوق‌العاده‌ای هستید یا چگونه با کارمندان خود در تعامل و همکاری هستید، مقاومت بخشی اجتناب ناپذیر در فرایند ایجاد تغییر است. مدیران موفق می‌دانند که چگونه می‌توان در گذار از مرحله‌ی تغییر، گروه خود را حفظ کرد.
  • درک: در این مرحله افراد شروع به درک اینکه واقعاً ممکن است تغییر منطقی باشد، می‌کنند. آنها شروع به نگاه کردن به جنبه‌های مثبت و منفی تغییر می‌کنند. 
  • پذیرش: در این مرحله ممکن است افراد متوجه مزایای تغییر شده و در می‌یابند که این موضوع باعث بهبود خیلی چیزها می‌شـود. آنها تغییر را پذیرفته و آن را به عنوان وضع موجود در نظر می‌گیرند. 
    برای اینکه به کارمندان‌تان کمک کنید با تغییر کنار بیایند، باید حس اطمینان و اعتماد به نفس را به آنها القا کنید. کارمندان‌تان باید احساس کنند که به آنها گفته شده که چه اتفاقی در شرف وقوع است. حسی شبیه به اینکه آنها یکی از افراد گروه هستند و می‌توانند به کارمندان کمک کنند که با تغییر کنار بیایند، بنابراین بیشترین سعی خود را برای تقویت این گونه ارتباطات انجام دهید. 
    در صورت لزوم، باید به آنها آموزش دهید، طوری که بتوانند کار خود را به نحو احسن انجام دهند. تلاش کنید تا تغییر را در چشم کارمندانتان ببینید. به راستی چگونه در آنها اثر می‌گذارد؟ 
    رهبری قوی، ارتباط موثر، کار گروهی و آموزش کلیه جنبه‌های تغییر، ساده و کارآمد است. 


اولین قدمی که باید در مرحله ی تغییر برداریم چیست؟

بعـد از اینکه تصمیم به تعریف یک تغییر گرفتید، مطمئن شوید که در مسیر تحقق آن قرار خواهید گرفت. در غیر این صورت، شما کارمندان را متقاعد خواهید کرد که از نشـانه‌ی خوب ماه تولدشـان هم غمگین شـوند. افراد از این عبارت برای توصیف طرحهای سازمانی استفاده می‌کنند که با شور و شوق زیادی معرفی شده اما در ادامه با شکست مواجه شده است. اگر شما یک تغییر را طراحی کردید، اما موفق به گام برداشتن در مسیر آن نشدید، کارمندان‌تان دچار تردید می‌شوند و بعید است که از طرحهای بعدی ‌شما نیز حمایت کنند. 
با تغییر به صورت تعصبی برخورد نکنیـد. بعد از اینکه روندی جدید برای اجرای برخی کارها معرفی کردید، کارمندان نمی‌توانند به احساس سردرگمی، نگرانی و عدم اطمینان غلبه کنند. این گونه احساسـات ممکن است در کوتاه مدت روی بهره‌وری کسب و کار شـما، بدترین اثر را بگذارد. مطمئن شوید که تغییر آنقدر ارزشمند است که یک دوره سردرگمی و ناکارآمدی را توجیه کند. 

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها