

موقعیت شما در سایت:
وفاداری کارمندان چگونه اتفاق می افتد؟
وفاداری کارمندان چگونه اتفاق می افتد؟

0 نظر

0 لایک

203 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/03/18
توضیحات
کسب و کارهایی که برنامه وفادارسازی کارمندان را اجرا می کنند، در چالش ها به مشکل برنمی خورند. شما در کسب و کارتان اگر برنامه ای برای وفاداری کارمندان نداشته باشید، باعث می شوید کارمندان از کسب و کارتان خارج شوند و این برای شما به عنوان مدیر کسب و کار یعنی هزینه!
چه موقع کارمندانتان به کسب و کار وفادار می مانند؟
هرگز قدرت ارتباط را دست کم نگیرید. رمز موفقیت در اغلب کارهایی که انجام میدهید، در برقراری ارتباط نهفته است. به عنوان مثال، اگر کارمندانتان به راحتی میتوانند با شما صحبت کنند، بیشتر احتمال دارد که به کسب و کار وفادار بمانند. همچنین بیشتر احتمال دارد که در صورت فکر کردن به استعفا، شما را نیز در جریان بگذارند. نحوهی برقراری ارتباط خیلی مهم است به طوری که میتواند تعیین کند که آیا ارتباطات شما به موفقیت میانجامد یا شکست خواهد خورد.
در اینجا نکاتی در مورد ارتباطات عمومی ذکر شده است:
- از یک سیاست باز استفاده کنید. باید کاری کنید که کارمندانتان هرگاه سؤال یا دغدغهای دارند بتوانند با شما در میان بگذارند. نه تنها باید به کارایی و عملکرد آنهـا اهمیت بدهید بلکه باید به آنها بگویید که برای آنها به عنوان عضوی از گروه ارزش قائل اید. با این کار آنها نیز برای کاری که انجام میدهند ارزش قائل میشوند. اگر در دفتر کار شما همیشه بسته بوده و وقت زیادی نیز صرف گفتگو با کارمندان خود نمیکنید، هرگز نمیتوانید یک سیاست باز را پیاده سازی کنید.
- با کارمندان خود در تماس باشید. سعی کنید کار آنها را درک کنید. شخصیتشان را بشناسید. وقتی که آنها را به چشم یک دوست ببینید، نمیتوانید به راحتی اجازه دهید در کارشان شکست بخورند، پس سعی کنید با کارمندان خود دوست باشید.
- به کارمندان ممتاز خود اعتبار بدهید. یک راه برای شروع این کار آن است که برای کارمندان خود برنامهی کارمند نمونه را به اجرا بگذارید.
- راهاندازی خبرنامهی داخلی. افراد دوسـت دارند بدانند که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. داشتن یک خبرنامه یکی از راههای آگاه ساختن کارمندان است. علاوه بر این میتوانید به معرفی کارمند نمونه نیز بپردازید.
- کارمندان را در مورد کارشان آگاه کنید. هیچ چیز بازدارندهتر و آزاردهندهتر از این نیست که یک خبر مهم در مورد کسب و کار را خارج از کسب و کار بشنوید.
- شما باید توقع کارمندانتان را (در زمینه ترفیع، مرخصی، یا تمدید مهلت پروژه ها) پایین بیاورید و علت این کار را نیز به آنهـا توضیح دهید. ببینید به جای آن میتوانید پیشنهاد جایگزینی به کارمندان خود بدهید، یا زمان خاصی در آینده را برای بررسی خواستههای نیروی خود تعیین کنید.
- به آنها بازخورد بدهید، حتی اگر بازخوردتان مثبت نباشد. هنگامی که مجبورید انتقاد سازنده داشته باشید، این کار را به صورت خصوصی انجام دهید و از کلماتی استفاده کنید که خودتان در شرایط مشابه دوسـت دارید بشنوید. نباید آنها را خجالت زده و انگشت نما کنید. اگر یکی از کارمندان کار بزرگی انجام داد حتماً به او بازخورد مثبت دهید.
دلیل اصلی استعفای کارمندان چیست؟
اگر کارمندانتان کار بزرگی انجام میدهند به آنها بگویید. کارمندانتان باید بدانند که برای عملکردشان ارزش قائلاید. اگر به کارمندانتان نگویید که کارشان خوب یا بد بوده است، پس چگونه خواهند فهمید که کارشان تا چه حد اهمیت دارد؟ اخیرا یک نظرسنجی توسط مؤسسه " گروه کاری“ نشان داد که عدم ارج نهادن به کار کارمندان، دلیل اصلی ترک شغل توسط آنها بوده است.
اهمیت دادن به کارمندان بخش عمدهی مبحث ایجاد انگیزه است. هیچ کس دوسـت ندارد کاری را به خوبی انجام دهد اما با بیتوجهی مواجه شـود.
شما باید از کارمندان خود به صورت علنی تجلیل کنید. این کار نه تنها احساس خوشایندی به آنها میدهد، بلکه سبک رفتارشان برای بقیه نیز الگو میشود.
مشاوره دادن به کارمندان
مشاوره زمانی اتفاق میافتد که یک کارمند عالی رتبه یا قدیمی به یاری کارمندان جدید میرود و از آنها حمایت میکند. اما مشـاوره گیرندهها فقط به کارمندان جدید خلاصه نمیشوند، یک رابطهی مشاورهای میتواند برای تمام افراد در هر مرحلهی حرفهای که هستند مفید باشد.
مشـاوره یکی از بزرگترین ابزارهای انگیزشی است. در اینجا برخی از نتایج مشاوره را ذکر میکنیم:
- کارمندان نکات مهم را خیلی سریعتر یاد میگیرند.
- آنها قادر به درک فرهنگ سازمانی و تطبیق با آن میشوند.
- آنها به کسب و کار احسـاس تعلق دارند و توانایی سازگاری سریع تری با فرهنگ سازمانی پیدا میکنند.
در نتیجه بهرهوری آنها با سرعت بیشتری افزایش پیدا میکند. آنها خوشحال خواهند شد، در نتیجه شما نیز احساس رضایت خواهید کرد. مشـاوران و مربیان نیز از اینکه تجربیات و دانش خود را در اختیار دیگران قرار میدهند احساس رضایت خواهند کرد. نه تنهـا آنها به کارمندان کمک کرده و حس وفاداری و دوستی کارمندان را پرورش میدهند، بلکه مهارتهای فردی و رهبری خود را نیز تقویت میکنند.
آموزش چه تأثیری بر روند رشد یک فرد دارد؟
همه از آموزش سود میبرند. این موضوع نه تنها کارمندان را تبدیل به افرادی میکند که شغل و توانایی خود را در انجام کارها میشناسند، بلکه کارمندان را نسبت به قبل با انگیزهتر نیز میکند. به یاد داشته باشید کارمندانی که بیشتر آموزش دیدهاند عملکرد بهتری دارند و عملکرد بهتر کارمندان، شما را بیشتر مانند یک رهبر نمونه نشان میدهد.
ممکن است نتوانید یک دانشگاه برای خودتان تأسیس کنید اما میتوانید یکی از گزینههای زیر را بر اساس میزان بودجهای که دارید انتخاب کنید:
- کارمندان نمونهی خود را برای حضور در یک کارگاه آموزشی انتخاب کنید و پس از بازگشت آنها از دوره، مسئولیت آموزش دیگر کارمندان را به آنها بسپارید.
- از بخش نیروی انسانی خود بخواهید که آن دسته از آموزشهای عمومی را که میتوان درون دفتر برگزار کرد، به شما معرفی کند. ایدههایی مانند مدیریت استرس، مدیریت زمان، و قوانین و مقررات نامه نگاری میتوانند قابل قبول باشند. موضوعات آموزشـی مهمی را که برای کارمندان شما مفید هستند، شناسایی کنید. به عنوان مثال بهبود ارائهی خدمات به مشتریان، هزینههای مذاکره با فروشندگان، یا افزایش مهارتهای نرم افزاری. سپس از آن دسته از کارمندان خود که در این زمینهها متخصص هستند بخواهید که به عنوان مربی این مباحث را به دیگر کارمندان آموزش دهند.
ارسال نظر
0دیدگاه
لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.
خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.
دیدن نظرات بیشتر
تعداد کل نظرات: 0 نفر


چک لیست های زندگی جدید
هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.