موقعیت شما در سایت:

فرمول موفقیت احمد فتح اللهی

فرمول موفقیت احمد فتح اللهی

فایل صوتی مصاحبه: دارد

مصاحبه کننده: دکتر رضا یادگاری

تهیه کننده: سمینارما

0 نظر

0 لایک

320 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/07

توضیحات

در این برنامه با عنوان فرمول موفقیت نهایی و با مصاحبه اختصاصی احمد فتح اللهی یکی از افراد موفق و بنیان گذار صنایع غذایی سبزان همراه شما هستیم.
در این برنامه دکتر  با یکی از کارآفرینان موفق و برتر ایران، احمد فتح اللهی همراه می شودیم تا از تجربیات، تلخی ها و شیرینی های زندگی و کسب و کار احمد فتح اللهی برای شما صحبت کنند.

این بار اول نیست که یک کارآفرین موفق سعی کرده تجربیات خود را به عنوان فرمول موفقیت در اختیار دیگران قرار بدهد.اما هیچ فکر کرده اید که چرا با وجود این حجم از کتاب های موفقیت و انگیزشی هنوز تعداد میلیونرهایی که با تکیه بر ایده های ساده اما درخشان پولدار شده اند آن قدر کم است؟
جواب این سوال را فقط می شود در "تلاش" بسیار تا رسیدن به هدف دانست و چه بهتر که در این مسیر از تجربیات آنهایی که به سلامت به مقصد رسیده اند استفاده کنیم .

فرمول موفقیت احمد فتح اللهی


احمد فتح الهی کیست؟

احمد فتح الهی آذر ماه سال 1332 در تهران متولد شد.تحصیلات خود را تا مقطع دانشگاهی در رشته ماشین افزار در تهران گذراند و سپس به خدمت سربازی رفت.در دوران سربازی به جهت تحصیلات دانشگاهی به عنوان استاد جوش استیلن مشغول به خدمت شد.در سال 1356 خدمت سربازی من به پایان رسید و در آن مقطع حدود 7 هزار تومان پس انداز داشتم.
احمد فتح اللهی در رشته ای فنی تحصیل کرده بودو در هنرستان نیز دانش آموخته بود، ولی دانش ایشان به صورت تئوری بود و کمتر کار عملی انجام داده بود، برای یادگیری کار به صورت عملی ،مجبور شد در جایی که مجهز به دستگاههایی مثل تراش بود مشغول به کار شود.


چطور در اوایل کار کسب و کار خود را توسعه دهیم؟

حدود یکسال در یک کارخانه قوطی سازی مشغول شد و پس از یکسال، به جهت فعالیت های خود و تلاش و کوشش هر روز، توانست آن کارخانه قوطی سازی را اجاره کند. با کوشش روز افزون توانست در طول 2 سال، آن کارخانه قوطی سازی را خریداری نماید.این کارخانه معروف به کارخانه قوطی سازی و چاپ فلزات زنیط که هنوز هم آن را دارد و به فعالیت های خود ادامه می دهد. قوطی های مورد استفاده در کارخانه سبزی ایران نیز ساخت همین کارخانه است. قوطی های کارخانجات بزرگ دیگری توسط کارخانه زنیط ساخته می شود. زمان که ایشان کارخانه زنیط را خریداری نمود حدود 16 کارگر داشت و با توسعه آن و تلاش بی وقفه، این کارخانه ظرف دو ماه تعداد کارگران از 16 به 38 نفر رسید.به تدریج کارخانه زنیط توسعه پیدا کرد.


آیا در شرایط فعلی کشور می شود تولید کرد؟

به هر حال کارخانه زنیط را می گرداند که انقلاب شد و تجار بزرگی که ورق حلب را وارد می کردند کنار رفتند، این موضوع سبب شد که دیگر وارد کننده ای وجود نداشته باشد.مجبور شد مدیر عامل های کارخانه های قوطی سازی را در محلی دور هم جمع نماید، با آنان صحبت کرد که همگی با همکاری یکدیگر اقدام به وارد کردن این ورق ها کنند سپس این گروه را گسترش دادیم و تعاونی قوطی سازان سراسری ایران را تشکیل دادیم. در حال حاضر ایشان رئیس هیات مدیره این تعاونی می باشد و هنوز هم این تعاونی در حال فعالیت است.

حمد فتح اللهی یکی از افراد موفق و بنیان گذار صنایع غذایی سبزان


در مواقع سخت چه رفتاری از خود نشان دهیم؟

در یکی از جلسات تعاونی قوطی سازی با آقای عظیمی که بنیانگذار شرکت آتا بود آشنا شد. به تدریج با درایت و پشتکار اکثر سهام شرکت آتا را خرید و بزرگترین سهام دار شرکت آتا شد.
احمد فتح اللهی پیدایش سبزان در آن زمان شرکت دنیای چاشنی قوطی های مربوط به ادویه کاری را از هندوستان وارد می کرد . روزی قوطی ها را می بیند و به مسئولان آن شرکت پیشنهاد ساخت قوطی ها را داد تا نیازی به وارد کردنشان نباشد. این قوطی ها را حتی بهتر ازنمونه خارجی آن ساخت.تعداد قوطی هایی که برای آن ها ساخت بسیار زیاد بود به طوریکه شرکت دنیای چاشنی قادر به پرداخت بدهی های خود نبود و کارخانه دنیای چاشنی ورشکست شد. دنیای چاشنی علاوه بر بدهی های خود به آقای فتح اللهی ، به بسیاری از اشخاص دیگر نیز بدهکار بود . همگی طلبکاران شکایت کردند به جز ایشان  که با مذاکره توانست به جای طلبی که از شرکت داشت کارخانه را از آنها خریداری کند. بدین ترتیب کارخانه دنیای چاشنی متعلق به او شد که در آن زمان فقط ادویه کاری تولید می کرد و نام آن را به سبز ایران تغییر داد.


چه محصولاتی از ایران به خارج از کشور صادر می شود؟

پس از مدتی شروع به تولید سبزی خشک کرد و سپس ادویه جات مختلف توسط سبزی ایران تولید شد و هم اکنون محصولات متنوعی مثل 13 نوع سوپ ، ادویه جات ، چاشنی های سالاد وپاستاهای نیمه آماده و بسیاری تولیدات دیگر در این کارخانه تولید می شوند . هم اکنون بیش از 60 قلم کالا توسط سبزی ایران تولید می شود. 30 درصد از محصولات سبزی ایران به خارج از کشور صادر می شود و در کشورهای اروپایی و کانادا توزیع می شوند و حتی از کانادا به آمریکا وارد شده اند.

در این برنامه تجربیات گرانی را به شرح زیر برایتان آماده کرده ایم:
مدیریت تخصصی
توجه به منابع انسانی
شناخت نیاز بازار
یافتن پتانسیل های موجود
توسعه و صادرات

من این فرمول موفقیت را به دانش آموزان زندگی که بی وقفه در مواجهه با ترس‌ ها می‌رقص اند، کسانی که موانع را با قاطعیت و سرکشی کنار می‌زنند، افرادی که با وجود عجیب بودن رویاهای غیرواقعی‌شان، آن ها را دنبال می‌کنند، تقدیم میکنم.
به قول تئودور روزولت : " به آن ها که جایگاه شان در کنار ترسوهایی نیست که نه شکست را می‌شناسند و نه پیروزی را"


دانلود فایل های پیوست

+1فایل

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها