موقعیت شما در سایت:

فرمول موفقیت دکتر سلطان حسین فتاحی

فرمول موفقیت دکتر سلطان حسین فتاحی

فایل صوتی مصاحبه: دارد

مصاحبه کننده: دکتر رضا یادگاری

تهیه کننده: سمینارما

0 نظر

0 لایک

1177 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/06

توضیحات

در این برنامه با عنوان فرمول موفقیت نهایی و با مصاحبه اختصاصی سلطان حسین فتاحی بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع امرسان، همراه شما هستیم.
در این برنامه  با دکتر سلطان حسین فتاحی همراه می شویم تا از تجربیات، تلخی ها و شیرینی های زندگی و کسب و کار سلطان حسین فتاحی برای شما صحبت کنند.

در این برنامه سلطان حسین فتاحی از تجربیات خودشان و اینکه چطور شد به عنوان یکی از حرفه ای ترین کارآفرینان ایران شناخته شدند برای شما صحبت می کنند.

سلطان حسین فتاحی کارآفرین حرفه ای

سلطان حسین فتاحی مدیر عامل و موسس تحصیل کرده و با تجربه شرکت امرسان یک تنه این شرکت را از یک کار گاه کوچک به یک برند معتبر داخلی در حوزه لوازم خانگی تبدیل کرده است. در این مصاحبه او از چشم انداز آینده شرکت و وضعیت طرح توسعه امرسان صحبت می کند، از حرکت نهاد های دولتی در تاریکی، از نقش تحصیلات در بهبود عمل کرد مدیران و نحوه گریختن از شر چک های برگشتی کیلویی!
او مدیریت را تلفیقی از علم هنر میداند و آینده تجارت را در اختیار بنگاه های اقتصادی دانش محور می داند. فتاحی از اینکه همه استراتژی های شرکت خود رابا مدیران جوان وتازه کار در میان بگذارد، ابایی ندارد، پس بخوانیم وبیاموزیم.
ایشان در سال 1336 در شهرستان میانه ( آذربایجان شرقی) به دنیا آمدند. تحصیلات خود را تا آخر مقطع ابتدایی در شهرستان میانه سپری و در سال 1349 وارد هنرستان شرکت آزمایش شدند و ضمن کار دیپلم برق خود را از آن شرکت دریافت نمودند.
مدرک مهندسی مکانیک را از دانشگاه آزاد جنوب  و فوق لیسانس را نیز در رشته مدیریت اجرایی از سازمان مدیریت صنعتی و در سال 1392 مدرک DBA را از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با گرایش مدیریت استراتژیک اخذ نمودند.
از سوابق کاری ایشان می توان به فعالیت 15 ساله  از 1349 در شرکت آزمایش، ارج، الکترولوکس و ساراول اشاره نمود و پس از آن از 1364 اقدام به افتتاح شرکت صنایع امرسان نمودند.

فرمول موفقیت نهایی و با مصاحبه اختصاصی سلطان حسین فتاحی

مهندس حسین فتاحی کیست؟

سلطان حسین در ده کسلان در اطراف میانه به دنیا آمد. او فرزند دوم خانواده بود و در 4 ساگی پدرش را از دست داد. بعد از فوت پدر، عمویش سرپرستی او و برادرش را به عهده گرفت و او به همراه عموی خود که یک نظامی  بود و به طبع شغلش به شهرهای مختلف اعزام می شد به قائم شهر رفت. کلاس اول را در نایین وکلاس دوم دبستان را در مراغه به اتمام رساند و سپس تا 12 سالگی در میانه ادامه تحصیل داد. در 12 سالگی با امتحان ورودی در هنرستان کارخانه آزمایش هم زمان مشغول به تحصیل و کار شد.
" از آنجا که علاقه بسار زیادی به خواندن مجله و روزنامه داشتم  روزی آگهی پذیرش هنرجو در کارخانه آزمایش را در روزنامه دیدم و پس از دادن آزمون و کسب ربته سوم در سال 1348 به آنجا وارد شدم. از صبح تا ظهر در کارخانه کار می کردم و بعد از ظهرها درس می خواندم.."
تاگرفتن سیکل فنی در کارخانه آزمایش بود و سپس به کارخانه الکترولوکس رفت.
"....چون حس می کردم که در کارخانه آزمایش ( به لحاظ فنی ) چیزی نمانده است که من بلد نباشم در روزنامه به دنبال آگهی استخدام طراح لوازم خانگی بودم تا بتوانم انگیزه شخصی خود را  که طراحی لوازم خانگی بود به واقعیت برسانم و خودم را هم محک بزنم. در نهایت با آگهی روزنامه در شرکت الکترولوکس بعنوان طراح استخدام شدم طولی نکشید که یک محصول جدید بخاری نفتی را طراحی و وارد بازار کردیم..."
بعد از یک سال که در الکترولوکس مشغول بود به کارخانه ارج رفت اما به دلیل نرفتن به سربازی بعد از 3 ما اخراج شد.
"... من عاشق کار بودم و در عین حال بسیار بلند پرواز و جاه طلب . دوست داشتم در همه چیز اول باشم.کما اینکه در اغلب رشته های ورزشی رتبه اول را داشتم. چون سربازی نرفته بودم مدت زمان زیادی نتوانستم در ارج بمانم..."
در زمانی که سربازی را می گذراند مجبور شد برای گذراندن زندگی ، تحصیل را کنار بگذارد و کار کند.
"...دوران سختی از لحاظ اقتصادی داشتم. در سال 1355 در دانشگاه علم و صنعت در رشته برق قبول شدم اما برای ورود لازم بود که کسی با مبلغ 150000 هزار تومان تضمینم کند که چون کسی را نداشتم نتوانستم به دانشگاه بروم. در دوشان تپه واحد زبان نیروی هوایی، سربازی ام را گذراندم. در آنجا مسئول ساختمان آموزش شده بودم که از این فرصت استفاده کردم و زبان هم می خواندم. در زمان سربازی از صبح تا 12 ظهر به صورت ساعتی کار می کردم و از ساعت 1 بعد از ظهر تا 6 عصر در سربازی بودم که زبان می خواندم و هر روز حدود یک ساعت ورزش می کردم..."
بعد از سربازی به شرکت ساراول برگشت. کار در ساراول تبحر و تجربه  او را تا حدی ارتقا داده بود که وی موفق به طراحی کولر آبی و آبگرمکن نفتی گردید.
"... در آن زمان مدیر عامل ساراول به علت پشتکار و تبحری که داشتم به من پیشنهاد کرد که حقوقم را افزایش دهد اما من افزایش حقوق را نپذیرفتم و در عوض از او درخواست کردم که در سرکشی های بخش از ساعت 6 تا 9 از خطوط  تولید و واحدهای مختلف با او همراه باشم و شیوه های بخورد با کارگران و رفع اشکال ها در حوزه مسائل فنی و هنچنین حل تضاد ها و تعارض ها را از نزدیک لمس کنم. ایشان قبول کرد و در حقیقت به من جرات و فرصت اشتباه کردن را داد. بعد از انقلاب من دبیر، سخنگو و مسئول کمیته فنی شورای کارگری ساراول شدم. در آن زمان تصمیم به طراحی و تولید کولر آبی و آبگرم کن نفتی گرفتم و با تیمی که تشکیل داده بودم ، در عرض 3 ماه به طراحی و قالب سازی پرداختیم و طی 6 ماه به مرحله تولید رسیدیم..."

 تجربیات، تلخی ها و شیرینی های زندگی و کسب و کار سلطان حسین فتاحی

آغاز کارآفرینی از کجا شروع شد؟

بعد از سال 1363 ، آقای فتاحی به دلیل اینکه دوست می داشت کسب و کار مستقلی داشته باشد، استعفاء داد و به سراغ کار آزاد رفت. ابتدا در تعمیر گاه های مختلف، یخچال فریزرهای ساید بای ساید و نوفراست را تعمیر می کرد و به ازای کاری که می کرد، درصد می گرفت. مدتی هم مدیریت یک کارگاه کلمن سازی را برعهده داشت. مدتی پس از کسب تجربه، در مغازه کوچکی که اجاره کرده بود یخچال های دست دوم را تعمیر می کرد و پس از تعمیر به مغازه ها می فروخت. بعد از این مرحله، به فکر طراحی فریزر و ساخت آن با امکانات کابینت سازی افتاد.
"... این کار را در یک پارکینگ 50 متری در خیابان کوکا کولا شروع کردم برای این کار ابتدا فرایند تولید کابینت را از طریق مشاهده از پشت شیشه یک مغازه شروع کردم . سه الی چهار زوز به مدت 5 تا 6 ساعت به آنجا می رفتم و ساعت ها پشت شیشه کارگاه می نشستم و فرایند تولید کابینت سازی را نگاه می کردم که این مسئله برایم مشکل ساز شد. رئیس کارگاه از اینکه من ساعت ها پشت شیشه مغازه بایستم زیاد خوشش نمی آمد و یک روز مرا خواست و گفت که دیگر اینجا ناییستم. من دلیل کارم را گفتم. اینکه می خواهم یخچال تولید کنم و پیشنهاد دادم که مغازه را به مدت یک هفته به من اجاره دهد. نهایتا توافق کردیم که او کارگاه را با کارگر در عرض یک هفته در ازای 4000 تومان به من اجاره دهد. در آن زمان همه کارها اعم از برش، باقیچی دستی انجام می شد. خم ها با دست انجام می شد و بسیار سخت بود. در آن یک هفته با یک تیم 4 نفره شب و روز کار می کردیم. من همه سختی را به جان خریدم در آن هفته 10 بدنه ساختیم که 8 تای آن سالم بود. بدنه داخل را با آلومینیوم ساختیم و از پشم شیشه که در آن زمان فقط در یخچالهای آمریکایی مانند جنرال استیل به کار می رفت به جای فوم استفاده کردم و در نهایت به یک فریزر کامل رسیدیم. با تولید 8 فریزر در عرض 2 ماه به هدفی که سالیان سال به دنبال آن بودم، رسیدم..."
اما این  روحیه کمال طلبی و میل به موفقیت او را ارضا نمی کرد. حالا او به دنبال میزان تولید بیشتر فریزر در روز بود. این تازه سر آغازی بود برای هدفی برتر ، یعنی ایجاد کارخانه تولید لوازم خانگی.

سلطان حسین فتاحی - کارآفرین حرفه ای ایران

چگونه مسیر کسب و کار خودمان را پیدا کنیم؟

فقط دانستن اینکه چگونه یک کسب و کار را راه اندازی کنید، کافی نیست؛ شما باید بدانید کارآفرینان موفق چگونه مسیر کاری خود را سپری کردند.
زندگی افراد موفق و‌ راه‌ و روشی که این افراد طی کرده‌اند می‌تواند در‌روند پیشرفت و موفقیت‌ شما تاثیر‌بسزایی داشته باشد.
اغلب‌ کارآفرینان ابتدا با سختی و مشکلات بسیاری شروع کرده و‌ بعداً تبدیل به‌ کارآفرین شده‌اند و درآمدهای ماهیانه چند‌ 10‌ میلیونی دارند.
اگر دوست دارید تأثیرگذاری مثبت بیشتری داشته باشید و در کسب‌ و‌ کار‌خودتان‌ موفق‌تر‌ باشید، از‌ راهنمایی‌ها‌ و‌ نظرات‌ افراد‌ متخصص و کار‌ بلد استفاده کنید.
در برنامه این هفته که به نمایندگی از شما همراهان، به نزد دکتر سلطان حسین فتاحی رفتیم، نکات بسیاری را در زندگی کاری و شخصی از ایشان فرا گرفتیم، پیشنهاد میکنیم که همین الان این برنامه ویدئویی را ببینید و لذت ببرید.

در این برنامه تجربیات گرانی را به شرح زیر برایتان آماده کرده ایم:
مراحل توسعه کسب و کار شرکت امرسان
مرحله ایجاد کسب و کار
مرحله شروع کسب و کار شرکت
مرحله رشد کسب و کار شرکت
مرحله تثبیت کسب و کار شرکت
مرحله نوآوری یا افول کسب و کار شرکت

این مصاحبه که در قالب یک پادکست یک ساعته تعریف شده است حاصل تجربیات سلطان حسین فتاحی بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع امرسان می باشد، که با بیانی شیوا از تجربیات، تلخی ها و شیرینی های زندگیش در مسیر رسیدن به این جایگاه برای شما صحبت می کند.


دانلود فایل های پیوست

+1فایل

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها