موقعیت شما در سایت:

عوامل مهم استخدام که نباید فراموشش کنید!

عوامل مهم استخدام که نباید فراموشش کنید!

0 نظر

0 لایک

190 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/03/17

توضیحات

در بین ده ها مورد از عوامل مهم استخدام، برخی عوامل هستند که ما مدیران کسب و کار به سادگی از کنارش می گذریم، در این پست برخی عوامل که در استخدام یک کارمند تاثیر دارد را براتون به اشتراک میگذارم.

اگر شما مدیر بودید، باید این موارد را در برنامه‌ی انگیزشی هر یک از کارمندان‌تان لحاظ می‌کردید. برای ایجاد انگیزه در همه‌ی افراد هیچ راه‌حل ثابتی وجود ندارد. به عنوان مدیر، باید نیازهای هر یک از کارمندان‌تان را بسنجید و برای هر فرد از شیوه‌ای مناسب استفاده کنید. 
هیچ کس با تمام رویکردهای موجود ایجاد انگیزه همخوانی کامل ندارد، خصوصاً با تغییرات سریعی که در جامعه آماری نیروی کار صورت گرفته است. پس لازم است شما به عنوان یک مدیر کلیه نیازهای کارمندان را ارزیابی کنید و رویکرد خود را با توجه به هر یک از کارمندان‌تان تنظیم کنید. 

نیروهای کسب و کار شما را چه افرادی شکل داده اند؟ 

همه‌ی کسب و کارها شکل و ساختار یکسانی ندارند، به همین دلیل، بعضی از کسب و کار ها از افرادی شـاد، با انگیزه و راضی تشکیل شده‌اند و بعضی دیگر از، کارمندانی ضعیف و کند دارند. کسب و کار شما چگونه است؟ 


مهم ترین عامل در میزان انگیزه ی کارمندان شما چیست؟ 

یکی از مهم‌ترین عوامل در میزان  انگیزه‌ی کارمندان شـما، فرهنگ کسب و کار شماست. کسب و کار شما محل مناسبی برای هر فردی نیست، نه اینکه خودتان تلاش می‌کنید تا این موقعیت را پدید آورید، اما کسب و کار شما باید جایی باشد که مردم تمایل داشته باشند در آن کار کنند. کارمندان باید باعث ترقی یکدیگر شوند نه باعث رکود و سقوط همدیگر. کارمندان باید احساس کنند که به آنها اعتماد شده و دارای ارزش هستند و این مسئله باعث متفاوت بودن کسب و کار خواهد شد. آنها نباید ناعادلانه مورد انتقاد قرار بگیرند، به استهزا گرفته شوند و یا احساس ناکافی بودن کنند. 
در مورد اینکه چه احساسی در کسب و کارتان دارید و اینکه چگونه با کارمندان خود برخورد می‌کنید فکر کنید. مدیرتان با شـما چگونه برخورد می‌کرد؟ اگر فکر می‌کنید محیط کاری کسب و کار شما نیاز به بهبود دارد، بخش دوم را مطالعه کنید. 
داشتن یک فرهنگ همکاری خوب، چیزی بیشتر از نشـان دادن اعتماد و طراحی و تنظیم یک محیط کار دوست آنهاست. این قضیه همچنین درباره‌ی نشان دادن اهمیت شما به هر یک از کارمندان‌تان به عنوان یک فرد است. اعضای کسب و کار فقط یک کارمند نیستند، آنها شخصیت متمایز خودشان را دارند و برای خودشـان زندگی می‌کنند. از سیاستهایی مثل: زمان کاری انعطاف‌پذیر، خدمات پشتیبانی، کمک هزینه که هماهنگی کار و زندگی را ترویج می‌کنند، بسته به اینکه کدام مورد در کسب و کار شما جواب می‌دهد، چشم پوشی نکنید. 
اگر کارمندان نتوانند چیزهایی را که به آنها علاقمند هستند در خارج از کسب و کار دنبال کنند و یا نتوانند زمان خود را با خانواده‌شان بگذرانند و به علایق دیگرشان برسند، در محل کار نیز شـاد نخواهند بود. به خاطر این مسئله هماهنگی بین کار و زندگی بسیار مهم است. 


ارتباطات یک مدیر کارآمد چگونه است؟ 

حتی اگر کار دیگری به عنوان مدیر انجام می‌دهید، اگر به ارتباطی کارآمد برقرار نکنید، کار خوبی انجام نمی‌دهید و ارتباط چیزی بیشتر از این است که فقط به کارمندان خود بگویید که چه چیزی می‌خواهند بدانند. ارتباط یک گفتگوی دو طرفه است. به عنوان مدیر، نمی‌توانید عقب بنشینید و همه چیز را مشاهده کنید. شما نیاز به ایجاد رضایت مندی، تلنگر زدن به کارمندان و کمک به درس گرفتن آنها از موفقیتها و پیروزیهایشان دارید. اگر در این زمینه به کمک نیاز دارید، بخش سوم را مطالعه بفرمایید. 
وقتی شـما به اینکه چقدر خوب ارتباط برقرار می‌کنید فکر می‌کنید، فراموش نکنید که باید کارمندان دورکار از جمله پیمانکاران مستقل و آنهایی که در دفاتر جزء کار می‌کنند را هـم در نظر بگیرید. بـرای کارآمد بودن در این حیطه، بایـد در اهداف، انتظارات و ضرب العجلهای کاری، صریح و دقیق باشید. 


چطور کارمندانمان را به شغلشان علاقه مند کنیم؟ 

آیا تا به حال از شغلی خسته شده‌اید؟ اینکه هر روز کار یکسانی را تکرار کنید به هیچ عنوان مفرح یا جذاب نیست. کارمندان بی‌حوصله و خسته به زودی تبدیل به کارمندان بی‌انگیزه خواهند شـد که به زودی برای کس دیگری کار خواهند کرد. بنابراین اولین گام را بردارید، یعنی علاقه‌مند نگه داشتن کارمندان به شغل‌شان گروه خود را خیلی ریزبینانه مدیریت نکنید در عوض به آنها اختیارات بدهید. برنامه‌های آموزشی پیشنهاد بدهید. بازخورد را بر پایهای منظم و حساب شـده تهیه کنید. آنها را به کار در منزل و پروژه‌های اینترنتی و سمینارها ترغیب کنید و تأثیر شگفت انگیز ارشد بودن را در نحوه‌ی درک و اجرای هر کس از شغلش فراموش نکنید. 


آیا میزان پرداخت حقوق شما به کارمندان کافیست؟ 

پول به تنهایی نمی‌تواند کارگر خسته و بی‌انگیزه را در کسب و کار نگه دارد، اما نقش مهمی در خوشحال نگه داشتن کارمندان دارد. به حقوق منصفانه به عنوان یک عملیات پیشگیرانه فکر کنید. مطمئن شوید که به کارمندان خود حقوق منصفانه می‌پردازید، و در عین حال مزایای مهم دیگری مثل بیمه و فرصتهای پیشرفت شغلی را به آنها پیشنهاد دهید. 

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها