موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه پاول دورف

زندگی نامه پاول دورف

0 نظر

0 لایک

763 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/10/26

پاول دورف سازنده تلگرام پیامرسان رمزنگاری شده و مدیر تلگرام است. تلگرام را می‌توان محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان در بین تمام برنامه‌های دیگرخواند. بعد از فیلتر شدن وایبر در ایران نیز اکثریت مردم به این پیام رسان روی آوردند. مالک تلگرام به اندازه مالک فیسبوک مارک زاکربرگ خوش شانس نبود. او بنا به دلایلی که در ادامه بیان خواهیم کرد مجبور به ترک کشورش شد. پاول دورف یک شبکه اجتماعی مشابه فیسبوک نیز در کشورش راه‌اندازی کرد که بدلیل محبوبیت آن، هموطنانش به او لقب مارک زاکربرگ روسیه را دادند.


تولد تا جوانی؛ پاول دورف


تولد تا جوانی؛ پاول دورف

پاول والریویچ دورف در تاریخ دهم اکتبر ۱۹۸۴ در شهر سن پترزبورگ (لنینگراد) روسیه متولد شد. او دارای یک برادر بزرگتر به نام نیکولای است. پدرش پاول دورف دکترای زبان‌شناسی داشته و برخی زمان‌ها در ایتالیا مشغول به کار بوده است. به همین دلیل، پاول دورف در دوران کودکی خود بسیاری از سال‌های خود را در شهر تورین ایتالیا گذرانده است. مادر او، البینا، نیز در حوزه تجارت فعالیت دارد. پدربزرگ او نیز در زمان جنگ جهانی دوم به عنوان یک پیاده‌نظام روسیه شناخته می‌شد. پاول دورف در دوران تحصیل در مدرسه برنامه‌نویسی را یاد گرفت و از طریق آن، برنامه‌ای برای دستکاری شبکه کامپیوتری مدرسه نوشت تا یکی از معلمانی که با او خوب نبود، را اذیت کند. او رابطه نزدیکی با برادر بزرگتر خود، نیکولای، که در زمینه برنامه‌نویسی ماهر بود، داشت. برادر بزرگتر پاول، نیکولای، در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کرده و در زمینه برنامه‌نویسی و ریاضیات ماهر است. او چندین بار در مسابقات بین‌المللی ریاضی و کامپیوتر به عنوان برنده تجلیل شده است. در سال ۲۰۰۱ و پس از بازگشت به روسیه از ایتالیا، پاول دورف تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاه سن پترزبورگ گرفت. او در سال ۲۰۰۶ با رتبه اول و به عنوان دانشجوی ممتاز در رشته فلسفه از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. پاول دورف به هشت زبان، از جمله انگلیسی، فرانسوی، روسی، اسپانیایی، لاتین، ایتالیایی، آلمانی و حتی فارسی تسلط دارد، اگرچه این اطلاعات هنوز توسط خود او تایید یا رد نشده است.


مقابله مدیر تلگرام با سیاست‌های امنیتی روسیه


مقابله مدیر تلگرام با سیاست‌های امنیتی روسیه

پاول دورف، مدیر تلگرام، در مواجهه با نیروهای اطلاعاتی و سیاست‌های کشور روسیه، مقابله کرده است. او در سال ۲۰۱۱ به دلیل داشتن دیدگاه‌ی مخالف با سیاست‌های کشور، تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار گرفت، اما این وضعیت به سرعت پایان یافت. در دوره‌های بعدی، بخاطر مخالفت با جریان حاکم، اورا مجبور به فروش ۱۲ درصد از سهام خود در شبکه اجتماعی وی کی کردند تا بتوانند کنترل را در دست بگیرند. همچنین، او از اعلام اطلاعات مخصوص اوکراینی‌های معترض در زمان حوادث جزیره کریمه خودداری کرد و این رفتار را در صفحه شخصی خود غیرقانونی اعلام کرد. تداوم فشارها و نفوذ نیروهای سیاسی به شرکت او، منجر به برکناری او از سمت مدیرعاملی تلگرام و در نهایت پاول دورف کشور خود را ترک کرد. پاول دورف، مدیر تلگرام، از دیدگاه امنیتی جسارت زیادی داشته و حتی مقابل خواسته‌های نیروهای امنیتی ایستادگی کرده است. او به عنوان یک فعال سیاسی و آزادی‌خواه شناخته می‌شود و در برخی مواقع اورا به عنوان با استعداد ترین رهبر اروپای شرقی معرفی کرده اند.



خارج شدن پاول دورف از روسیه برای همیشه!

در سال ۲۰۱۴، پاول دورف تصمیم گرفت از کشور روسیه خارج شود و اعلام کرد که دیگر به آنجا بازنخواهد گشت. دلیل این تصمیم اعلام شده، عدم وجود امکانات مناسب برای تجارت آنلاین در روسیه و وجود مشکلات در قوانین اینترنت کشور بوده است. پس از ترک روسیه، پاول دورف به همراه گروه برنامه‌نویسان تلگرام در کشورهای مختلفی از جمله لندن، سنگاپور و برلین زندگی کردند. در حال حاضر، پاول و همکارانش در دبی اقامت دارند، اما در بخش سوالات متداول تلگرام اعلام کرده‌اند که اگر قوانین اینترنت در محل اقامتشان تغییر کند، ممکن است محل اقامت خود را تغییر دهند.


زندگی شخصی پاول دورف


زندگی شخصی پاول دورف

پاول دورف، بنیانگذار تلگرام، شخصی گیاه‌خوار است و از نوشیدن الکل، چای، و نوشیدنی‌های انرژی‌زا دوری می‌کند. او به عنوان یک مسافر عاشق سفر است و هیچ‌وقت تلویزیون را تماشا نمی‌کند. پاول به عنوان یک فرد مودب و کم‌صحبت شناخته می‌شود. دوستان او اظهار کرده‌اند که او به کار کردن اعتیاد دارد. درباره زندگی شخصی پاول دورف، جزئیات زیادی در دسترس نیست. او اطلاعاتی درباره ازدواج و زندگی خصوصی خود را به دلایل شخصی یا امنیتی مخفی می‌کند. برخی منابع ادعا کرده‌اند که او ازدواج کرده و همسرش Daria Bondarenko نام دارد و حتی ادعا شده که دو فرزند دارند. اما شواهد کمی وجود دارد و اطلاعات دقیقی درباره فرزندان ممکن نیست. پاول و همسرش هیچ عکسی از فرزندان خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذاشته‌اند.



دارایی خالص پاول دورف

در سال ۲۰۱۳، پاول دورف حدود ۲۵۰ هزار دلار را به صندوق جزیره سنت کیتس و نویس در دریای کارائیب اهدا کرد. این اقدام باعث شد که او تابعیت این کشور را بگیرد و گذرنامه‌ای از آن دریافت کند. با این گذرنامه، او می‌توانست به ۱۳۲ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کند. به گفته مجله فوربز، از سال ۲۰۱۶، ثروت پاول دورف رو به افزایش بوده است. در سال ۲۰۱۶، ثروت او تقریباً ۶۰۰ میلیون دلار بوده و او به عنوان ۱۳۵ امین فرد ثروتمند در روسیه شناخته می‌شد. در سال ۲۰۲۰، ثروت دورف به ۳/۴ میلیارد دلار افزایش یافت و او به عنوان سومین دارنده ثروت در روسیه شناخته شد.


پاول دورف معروف به مارک زاکربرگ روسیه


پاول دورف معروف به مارک زاکربرگ روسیه

Pavel Durov، قبل از اینکه به عنوان سازنده برنامه تلگرام مشهور شود، یک شبکه اجتماعی به نام VKontakte یا VK را در روسیه راه‌اندازی کرد. VK به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب در روسیه و کشورهای دیگر شناخته شد. این موفقیت باعث شد که پاول دورف، قبل از ایجاد تلگرام، شناخته شود. در ابتدا، VK توسط دو برادر پاول دورف مدیریت می‌شد و در زمان مدیریت این دو برادر، ارزش آن به بیش از ۳ میلیارد دلار رسید. این شبکه اجتماعی موفق به جذب ۳۵۰ میلیون کاربر شد. با توجه به شباهت‌هایی که VK با فیسبوک داشت، مردم روسیه آن را "فیسبوک روسی" و پاول دورف را "مارک زاکربرگ روسیه" می‌نامیدند. این برخی راه‌اندازی VK را به عنوان الهام‌گیری از ایده‌های فیسبوک می‌پنداشتند. اما تفاوت اصلی بین مدیر تلگرام، پاول، و مارک زاکربرگ این بود که پاول از زادگاهش فرار کرد و در مورد امور خود کمتر خوش‌شانس بود. در سال ۲۰۱۳، پاول دورف مجبور شد ۱۲ درصد از سهام VK خود را بفروشد، حتی اگر مخالفت کرد. مقداری حدود ۲۶۰ میلیون دلار از فروش سهام او برای تلگرام استفاده شد. خریدار این سهام، ایوان تاروین نام داشت. او همچنین سهام را به Mail.ru، یک شرکت بزرگ اینترنتی روسیه، فروخت. حاصل این معامله این بود که Mail.ru ۵۲ درصد از سهام VK را در اختیار گرفت و کنترل امور VK به دست این شرکت افتاد. Mail.ru به تدریج تمام سهام VK را خریداری کرد و اکنون مالکیت کامل این شبکه اجتماعی را دارد.



جدایی پاول دورف از وی کی (VKontakte)

در اول آوریل ۲۰۱۴، پاول دورف، موسس تلگرام، اعلام کرد که استعفا می‌دهد. این اعلام باعث شد که کاربران درباره دلایل این تصمیم و اتفاقات مربوطه صحبت کنند. اما دو روز بعد، پاول اعلام کرد که این خبر استعفای او در اول آوریل یک شوخی بوده است (که در ایران به دروغ سیزده مشهور است). واقعیت این بود که این اتفاقات به دلیل فشار سازمان اطلاعات روسیه رخ داده بودند. در ۱۶ آوریل ۲۰۱۴، تحت فشار مقامات اطلاعاتی روسیه، پاول دورف موسس تلگرام موظف شد اطلاعات و مشخصات افراد اوکراینی که در جریان اتفاقات جزیره کریمه به تظاهرات پرداخته بودند، را به آنها ارائه دهد. پاول دورف، به عنوان مالک تلگرام، به دلیل انجام این درخواست مجبور به کناره‌گیری از شرکت اولیه‌اش یعنی VK شد. مدیر تلگرام، که هنوز عضو شرکت VK بود، از این درخواست خودداری کرد و آن را غیرقانونی اعلام کرد. چند روز بعد، در ۲۱ آوریل همان سال، او از سمت مدیرعاملی شرکت کنار گذاشته شد. شرکت اعلام کرد که این اقدام به دلیل استعفای خود پاول دورف بوده است، اما او اظهار کرد که مجبور به ترک شرکت خود شده است زیرا افراد وابسته به حکومت اختیارات را در دست گرفته اند.


پاول دورف، سازنده تلگرام


پاول دورف، سازنده تلگرام

در سال ۲۰۱۳، یک سال قبل از اخراج پاول دورف از VK و ترک وطن، او به همراه برادرش نیکولای و چند کارکنان وفادار، سیستم پیام‌رسانی به نام تلگرام را راه‌اندازی کردند. نیکولای یک پروتکل امن به نام MTProto را ابداع کرد و از آن برای پیاده‌سازی تلگرام بهره بردند. پاول دورف، به دلیل تجربیات تلخی که در رابطه با VK به دست آورده بود، ترجیح داد که مقر اصلی تلگرام را در وطن خود نسازد و برلین آلمان را انتخاب کرد. تا اواخر سال ۲۰۱۳، نسخه‌های iOS و اندروید اپلیکیشن تلگرام به بازار عرضه شدند. پاول دورف بیش از ۲۶۰ میلیون دلار برای ساخت و توسعه تلگرام هزینه کرد. او نقدی به ایده کسب درآمد از برنامه‌های پیام‌رسان ندارد و حتی به تازگی از سرمایه شخصی خود یک میلیون دلار برای تلگرام صرف کرده است. پاول دورف در مصاحبه‌های خود اظهار گفته است که چنین برنامه‌هایی نیاز به حمایت مالی بزرگی دارند و کسب درآمد از آنها می‌تواند اطلاعات خصوصی کاربران را در معرض خطر قرار دهد. تلگرام به سرعت توانست توجه کاربران را به خود جلب کند و در مدت زمان کوتاهی از تعداد زیادی از پیام‌رسان‌ها جلو افتاد. این پیام‌رسان با موفقیت‌های زیادی مواجه شد و از ابتدای فعالیت پذیرفته شد. در اولین ماه، تلگرام توانست ۱۰۰ هزار کاربر جذب کند و در یک سال این تعداد به ۱۵ میلیون رسید. سپس در سال ۲۰۱۶ به ۵۰ میلیون کاربر، در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ارتقا یافت. این اعداد در حال حاضر به بالای ۵۰۰ میلیون کاربر رسیده‌اند. در ایران نیز پس از فیلتر وایبر، کاربران به تلگرام مهاجرت کردند و این پیام‌رسان به سرعت محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان در این کشور شد. به گفته صاحب تلگرام، در حال حاضر این برنامه بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال دارد.


نکتاتی که باید در مورد تلگرام  بدانید!


نکتاتی که باید در مورد تلگرام  بدانید!

شعار تلگرام "سریع‌تر و امن‌تر" بوده و برای ایجاد امنیت در این پیام‌رسان، از دو لایه رمزگذاری استفاده شده است. این امنیت تلگرام توجه همگان را جلب کرده است، حتی گروه‌هایی که از این پیام‌رسان برای اهداف نادرست استفاده می‌کنند نیز. برای ایجاد اعتماد کاربران به امنیت تلگرام، رئیس این پلتفرم اجتماعی جایزه ۲۰۰ هزار دلاری برای هر فردی که توانایی هک کدهای تلگرام را داشته باشد، تعیین کرده است. این اقدام امنیت بالای این پیام‌رسان را نشان می دهد.



نظرات پاول دورف، مدیر تلگرام، درباره امنیت این پیام‌رسان

سازنده تلگرام در یک مصاحبه با سایت TechCrunch گفته که از نظر او، تلگرام اولویت دارد و تمام اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیگر (به جز تلگرام) بی‌اهمیت هستند. او معتقد است که اگر در دنیای دیجیتال امروز، یک اپلیکیشن تحت نفوذ نیروهای امنیتی قرار گیرد، افراد سوءاستفاده‌گر دیگر نیز به سادگی به آن دسترسی پیدا می‌کنند. سازنده تلگرام تأکید دارد که تلگرام باید همانند اپل که در برابر خواسته‌های سازمان‌های امنیتی آمریکا ایستادگی کرد، در برابر خواسته‌های مشابه ایستادگی کند. ایشان امنیت را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی تلگرام تاکید کرده‌اند. در خصوص استفاده داعش از تلگرام در حملات تروریستی، سازنده تلگرام معتقد است که افزودن درهای پشتی به اپلیکیشن‌های رمزگذاری‌شده تر، ممکن است به تروریست‌ها بیشتر کمک کند تا به دور از نظارت نیروهای امنیتی فعالیت کنند. پاول دورف همکاری با دولت‌ها در بستن کانال‌های تلگرامی با محتوای غیراخلاقی یا تروریستی را تأکید کرده و در عین حال به جدی گرفتن حریم شخصی کاربران ابراز توجه دارد. در این مسیر، او با دولت‌ها همکاری می‌کند اما از حق حفظ حریم شخصی کاربران خود پیشینه‌ای جدی دارد.



نکاتی درمورد پاول دورف خالق و مدیر تلگرام

• در سال ۲۰۱۷، خالق تلگرام به عنوان یکی از جوانان فعال انجمن جهانی اقتصاد انتخاب شد.
• سازنده تلگرام، که بیشتر لباس‌های خود را به سبک شخصیت نئو از فیلم ماتریکس انتخاب می‌کند، در مصاحبه‌ها به علت این تمایل به لباس‌های مشکی اشاره می‌کند. این موضوع معمولاً توجه رسانه‌ها را به خود جلب می‌کند.
• در سال ۲۰۱۲، پاول دورف یک مقاله منتشر کرد که به عنوان یک پیشنهاد پرهیاهو و جدل‌آمیز برای بهبود وضعیت روسیه شناخته شد. او علاقه زیادی به حفاظت از حریم خصوصی دارد.
• موسس تلگرام، علاوه بر فعالیت در زمینه فناوری، به به عکاسی نیز علاقمند  بود که تصاویر خود را در صفحه اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها