موقعیت شما در سایت:

اعتماد به کارمندان

اعتماد به کارمندان

0 نظر

0 لایک

112 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/03/18

توضیحات

یکی از موضوعات مهم در ایجاد اعتماد در کارمندان، موضوع ارتباط شما با کارمندان است، خیلی از مدیران این عنصر حیاتی یعنی ارتباط با کارمندان را نادیده می گیرند.

شما نمی‌توانید بگویید که به کارمندان خود اعتماد دارید اما مخفیانه آنها را زیر نظر بگیرید. شما باید اعتماد خود را با رفتار خود نشـان دهید. مثلاً به افرادتان اجازه دهید در تصمیم‌گیری درباره‌ی تخصیص امور دخالت کنند. اطمینان حاصل کنید که آنها با شما صادق خواهند بود، اما زیاد درگیر این مسائل نشوید. 

چطور به کارمندان نشان دهیم که به آنان اعتماد داریم؟

ارتباطات شما به عنـوان نماینده در انگیزش کارمندان‌تان نقش زیـادی دارد. برای نشان دادن اعتمادتان به تواناییهای کارمندان از زبان‌تان استفاده کنید. فقط نگویید: "این هم از پروژه‌ی بعدی شما، من به تو اعتماد دارم، پس ما را سربلند کن. “ چه کسی از این جمله احساس انگیزه می‌کند؟ چیزی بگویید که انگیزه‌بخش باشد، مثلا: "اکثر افرادی که دو برابر شما  تجربه‌ی این گونه کارها را داشتند با این پروژه مشکل دارند، اما شما ثابت کردی که تواناییهایت خیلی بیشتر از سابقه کارت است و من مطمئنم که می‌توانید در انجام این پروژه موفق باشید. این رویکرد نه تنها حس خوبی به کارمندان شما القا می‌کند بلکه اعتماد شما را نیز نشان می‌دهد. حسن نیت خود را نسبت به کار کارمندان نشان دهید. 
اگر در بحبوحه بحران قرار دارید، مطمئن باشید که کارمندان نیز فشار را احساس می‌کنند. به آنها اختیار لازم برای اتمام به موقع پروژه را بدهید. نیازی نیست که مکررا ضـرورت اتمام به موقع پروژه را به آنها گوشزد کنید. 
اعتماد نیازمند برقراری ارتباطات باز است. شما باید با کارمندان جلسه‌های توجیهی کسب و کار برگزار کنید تا به تبادل اطلاعات مورد نیاز در مورد فعالیتهای پروژه، اهداف  و مسائل مالی بپردازید. این اطلاعات به کارمندان کمک می‌کند که تصویر بزرگی از کار در ذهن خود تصور کرده و فرصت ارائه‌ی دیدگاه هایشان را نیز فراهم می‌کند. 


کارمندان برای رشد به چه چیز نیاز دارند؟

کارمندان برای رشد حرفه‌ای خود به «ریسک کردن» نیاز دارند. گاهی اوقات ممکن است شکست بخورند یا مرتکب خطا شوند. آنها را سرزنش نکنید. در عوض، بررسی کنید که اشتباه چگونه رخ داده تا از روی دادن مجدد آن جلوگیری کنید. با کمی مراقبت بیشتر نه تنها مانع از تکرار اشتباه توسط همان کارمند می‌شوید، بلکه کمک می‌کنید تا کارمندان دیگر همان اشتباه را مرتکب نشوند. 


نیروی انسانی استراتژیک 

مبحث نیروی انسانی استراتژیک به استخدام کارمندان اضافی اشاره می‌کند. در زمانی که حجم کار به خاطر یک پروژه‌ی خاص، یا به خاطر افزایش پیش‌بینی شده یا پیش‌بینی نشده‌ی حجم کار، بسیار زیاد است. با استفاده از این روش، دیگر نیازی به اضافه کاری نیست. بهره‌وری گروه به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. همچنین با این کار از خستگی شغلی کارمندان خود جلوگیری می‌کنید. چرا که آنها می‌فهمند که شما برایشان اهمیت قائل هستید و در مواقع نیاز از نیروی انسانی کمکی استفاده می‌کنید. 
دفعه‌ی بعدی که واحد شما با یک دوران پرمشغله مواجه شد (مثلاً در پایان سال مالی و یا همایش سالانه‌ی فروش)، استخدام کارمندان موقت برای کاهش حجم کار را حتماً در نظر داشته باشید. 


چه چیز باعث بی‌انگیزگی کارمندان میشود 

به نظر می‌رسد هر کسی ایده‌هایی برای ایجاد انگیزه در کارمندان دارد. اما بعضی چیزها هرگز باعث ایجاد انگیزه در کارمندان نخواهند شـد و در واقـع بی‌انگیزگی هم ایجاد می‌کنند. 


عوامل مهم در بی انگیزگی کارمندان

هرگز به شخصیت کسی توهین نکنید. این یعنی انتقادات شما باید سازنده باشند. بازخورد مهم است، اما شما باید فقط از رفتار یا عملکرد فرد انتقاد کنید نه از خودش. اگر خود را در حال گفتن جمله‌ی "تو هرگز کاری را درست انجام نمی‌دهی“ یافتید، سریعا از گفتن ادامه‌ی حرفتان خودداری کنید. 

  • هرگز کارمندتان را خجالت زده نکنید. اعتماد به نفس برای ایجاد انگیزه بسیار مهم است. هرگاه خود را مجبور به انتقاد از عملکرد یکی از کارمندان دیدید، این کار را به صـورت خصوصی و در خلوت انجام دهید. اگر این کار را نکنید، دیگران نیز حرفهایتان را خواهند شنید و این فقط اوضاع را بدتر می‌کند. 
  • با ارعاب مدیریت نکنید. به این جمله دقت کنید: "ترس از مجازات هرگز باعث عملکرد خوب، حداقل برای طولانی مدت، نخواهد شد. " اگر بخواهید از طریق سرزنش کردن و یا ارعاب مدیریت کنید، بهترین کارمندان خود را از دست خواهید داد و مطمئنـا کارگروهی و ارتباطات باز را (که اصول کلیدی انگیزش هستند) نمی‌توانید پیاده کنید. 
  • همه‌ی مسئولیتها را به دوش خود نیندازید. به عنوان یک مدیر باید گروه خودتان را رهبری کنید. اگر خودتان بـه تنهایی همه‌ی امور را انجام دهید و از وظایف کارمندان‌تان غفلت کنید، بایـد در اولویت‌بندی خود تجدیدنظر کنید. به دیگران نیز فرصت یادگیری بدهید. نه تنها زندگی خود را راحت‌تر می‌کنید بلکه به کارمندان حس ارزشمندبودن را القا خواهید کرد. 
  • از کارمندان خود اضافه کاری نکشید. در دوران اوج کار از نیروی کاری موقت استفاده کنید. متخصصین حرفه ای را استخدام کنید. هر کاری می‌کنید، فقط مراقب باشید که کارمندانتان را برای مدت طولانی تحت فشار کاری زیاد قرار ندهید. 
    امیدوارم حالا که اینها را مطالعه کردید به خودتـان ببالید که تا به حال از این موارد استفاده نکرده‌اید. 


ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها