موقعیت شما در سایت:

زندگینامه ژانگ ییمینگ

زندگینامه ژانگ ییمینگ

0 نظر

0 لایک

4121 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/06

توضیحات

زندگینامه ژانگ ییمینگ 
ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۳ معادل ۴۵ میلیارد دلار آمریکا می باشد.

ژانگ ییمینگ کیست؟

ژانگ ییمینگ یک کارآفرین چینی در حوزه اینترنت است. او شرکت بایت دنس (ByteDance) را در سال ۲۰۱۲ راه اندازی کرد که اپلیکیشن بسیار محبوب تیک تاک برای اشتراک ویدیو نیز توسط همین شرکت توسعه یافته است. تیک تاک در حال حاضر بیش از ۱ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. ژانگ ییمینگ بعد از ژونگ شانشان ثروتمندترین فرد چین است. ژانگ ییمینگ در سال ۲۰۲۱ از سمت مدیرعاملی بایت دنس کناره گیری کرد.
ژانگ در سال ۱۹۸۳ در شهری کوچک به نام لانگیان در گوشه ای از استان فوجیان چین به دنیا آمد. یعنی او هنوز چهل سالش نشده و در لیست ثروتمندترین افراد دنیا قرار دارد. او تنها پسر خانواده بود و پدرش هم کارمند دولت بود. ییمینگ در هجده سالگی به دانشگاه نانکای در شهر ساحلی تیانجین رفت که سومین شهر پرجمعیت چین بعد از شانگهای و پکن به حساب می آید. دانشگاه دولتی نانکای یکی از مشهورترین و بهترین دانشگاه های چین است و به همین دلیل ییمینگ تصمیم گرفت علاقه خودش به طراحی و ساخت قطعات الکترونیک را در آنجا دنبال کند. 
بیوگرافیاما مدتی بعد ترجیح داد تحصیلاتش را در رشته مهندسی نرم افزار ادامه بدهد. او در طول دوران تحصیل با همسر آینده اش آشنا شد و در نهایت در سال ۲۰۰۵ از دانشگاه نانکای فارغ التحصیل گردید.
در ماه فوریه سال ۲۰۰۶، ژانگ ییمینگ طعم اولین تجربه کاری اش را چشید و به عنوان پنجمین کارمند و اولین مهندس در وبسایت ارایه خدمات مسافرتی کوژان (Kuxun) مشغول به کار شد. یک سال بعد او ارتقا پیدا کرد و به سمت مدیر فنی این شرکت رسید. اما در سال ۲۰۰۸ و با سودای کار در دفتر مایکروسافت در چین، کوژان را ترک کرد. مایکروسافت اما نتوانست آنقدر که باید ییمینگ را جذب کند و حتی برای او فضایی یکنواخت و کلافه کننده داشت، تا جایی که تنها چند ماه توانست در آنجا بماند و سپس راهی استارت ‌آپ دیگری شد. در سال ۲۰۰۹، ژانگ اولین بیزنس خود را راه اندازی کرد که یک سایت جستجوی ملک به نام 99fang.com بود. او سه سال بعد از این بیزنس دست کشید. هر چند آین استارت ‌آپ هم در زمان کوتاهی مسیر شکست را طی کرد، اما باعث نشد تصمیم ییمینگ برای باقی ماندن در اکوسیستم استارت ‌آپی تغییری بکند. به این ترتیب او دوباره به کوژان بازگشت؛ آن هم درست در زمانی که این وبسایت در فرآیند فروخته شدن به شرکت اِکسپدیا (Expedia) قرار داشت که یکی از بزرگترین شرکت‌ های ارایه ‌دهنده خدمات مسافرتی آنلاین به حساب می ‌آمد. ییمینگ سکان مدیریت تجارت جستجوی املاک وبسایت کوژان را به عهده گرفت و همزمان استارت ‌آپ خود را راه ‌اندازی کرد. او این استارت ‌آپ را که یک موتور جستجوی املاک بود، همراه با یکی از دوستانش به نام «لیانگ روبو» تاسیس نمود.
بیوگرافی ژانگ ییمینگ در اوایل سال ۲۰۱۲، ییمینگ و روبو آپارتمانی در پکن اجاره کردند و همراه با کارمندانشان به آنجا رفتند تا به طور کلی زمینه کاری‌ شان را تغییر بدهند. آنها تصمیم داشتند اپلیکیشنی را توسعه دهند که به کمک الگوریتم‌ های داده بزرگ، اخبار را بر اساس اولویت ‌های کاربران دسته ‌بندی کند. این اپلیکیشن بعدها به نام توتیائو (Toutiao) ارایه شد. ژانگ در آن زمان به این نتیجه رسید که کاربران موبایل‌ های هوشمند در چین برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان در اپلیکیشن ‌های موجود، دچار مشکل هستند و غول موتور جستجوی بیدو (مختص اینترنت داخلی چین) هم نتایج جستجو را به شکلی آشفته و همراه با تبلیغات ناخواسته ارایه می‌ کند. او معتقد بود که بهتر است به کمک هوش مصنوعی، محتوا را به شکل مرتبط با سوابق جستجوی کاربران ارایه کنند. این ایده نتوانست آنقدر که باید توجه سرمایه‌ گذاران ریسک پذیر را جلب کند. با این حال، مدتی بعد شرکت سرمایه ‌گذاری بین ‌المللی(Susquehanna International Group)  در این استارت ‌آپ سرمایه‌ گذاری کرد و به این ترتیب شرکت بایت ‌دنس (ByteDance) در سال ۲۰۱۲ متولد شد.
درباره شرکت ژانگ ییمینگ بایت ‌دنس در ماه آگوست همان سال اولین محصولش را که همان اپلیکیشن توتیائو بود، ارایه کرد؛ اپلیکیشنی که در طول دو سال توانست بیش از ۱۳ میلیون کاربر روزانه جذب کند و مورد توجه شرکت بزرگ سرمایه ‌گذاری سکویا قرار بگیرد. هر چند سکویا در روزهای ابتدای کار بایت‌ دنس، توجهی به تلاش ژانگ نکرده بود، اما بعد از دو سال تصمیم گرفت ۱۰۰ میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌ گذاری کند. همین پشتکار و خلاقیت ییمینگ باعث شد تا او در سال ۲۰۱۳ به فهرست مجله فوربر از سی مدیر برتر زیر سی سال جهان، راه پیدا کند.
بایت‌ دنس در سال ۲۰۱۸ به دنبال شکایت اداره ملی رادیو و تلویزیون و اتهام مغایرت با ارزش ‌های سوسیالیسم و اندیشه ‌های شی جین‌ پینگ، ناچار شد فعالیت اولین اپلیکیشن خودش را – که برنامه ‌ای برای سرگرمی بود- متوقف کند. در همین سال اما بایت ‌دنس با بیش از یک میلیارد کاربران ماهانه فعال در اپلیکیشن ‌هایش و ارزشی برابر ۷۵ میلیارد دلار، اوبر را کنار زد تا به ارزشمندترین استارت ‌آپ جهان تبدیل شود. یک سال بعد، ژانگ ییمینگ به فهرست مجله تایم از صد فرد تاثیرگذار جهان راه پیدا کرد.
ژانگ ییمینگ با در اختیار داشتن ۲۲ درصد از سهام این شرکت در حال حاضر ثروتی برابر ۴۵ میلیارد دلار دارد و در لیست ثروتمندترین افراد جهان می باشد.

اعتقادات شخصی و نحوه مدیریت

اعتقادات ژانگ ییمینگ ژانگ ییمینگ از ابتدا مایل بود فعالیت ‌های بایت ‌دنس را در سرتاسر دنیا گسترش دهد و برخلاف همتایان چینی خودش نمی ‌خواست تنها به رشد در بازارهای داخلی قناعت کند. او اصرار داشت که بعضی محصولات بایت ‌دنس مانند اپلیکیشن خلاقیت کاری لارک (Lark) با هدف بازارهای آمریکا، اروپا و ژاپن تولید شده ‌اند. الگوی مدیریتی ییمینگ هم بیشتر شبیه به مدیران شرکت ‌های تکنولوژی آمریکایی بود و به همان سبک و سیاق هر ماه دو جلسه با کارمندانش برگزار می‌ کرد و برخلاف مدیران چینی، از آنها می‌ خواست تا او را با عنوان رئیس خطاب نکنند. سپتامبر سال ۲۰۱۵، نقطه عطفی در تاریخ شرکت بایت ‌دنس به حساب می ‌آید؛ زمانی که اپلیکیشن به اشتراک ‌گذاری ویدئوی تیک ‌تاک منتشر شد. این اپلیکیشن در مدتی کوتاه به محبوبیت جهانی رسید. به این ترتیب یک سال بعد بایت ‌دنس اپلیکیشن اشتراک ویدئو های لب ‌خوانی Musical. ly را با قیمت ۸۰۰ میلیون دلار خرید تا آن را با تیک ‌تاک ادغام کند.
سبک مدیریتی ژانگ در بایت دنس، از سبک مدیریتی شرکت های فناوری ایالات متحده مثل مایکروسافت و گوگل الگوبرداری شده است. 
ژانگ ییمینگ با همسرش در دانشگاه آشنا شد و یک دختر دارد. با وجود اینکه یکی از ثروتمندان چین است، اما زندگی او به شدت مخفی و به دور از محافل خبری ست. او به شدت معتاد به کار است و بسیار درگیر کارهای روزانه اش می شود.
همسر ژانگ ییمینگ او به سلامتی اهمیت می دهد و از پیاده روی، شنا و ورزش های بیرونی لذت می برد. او مرد خانواده است و خیلی از جاها روی اهمیت توازن میان کار و زندگی تاکید کرده است.
او در یکی از سخنرانی هایش ویژگی یک جوان برجسته را اینگونه توصیف می کند: 
۱- کنجکاو باشید، طوری که بتوانید چیزهای جدید و مهارت های نو را یاد بگیرید. 
۲- نسبت به عدم اطمینان ها خوشبین باشید. خودش هنگام ساخت اپلیکیشن توتیائو، در حالیکه بقیه حرف او را بی منطق و ناعاقلانه می دانستند، اعلام کرد که ما چیزی خواهیم ساخت که روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون کلیک خواهد خورد.
۳- متوسط نباشید. خیلی از افراد با وجود اینکه استعداد دارند ولی پیشرفتی نمی کنند، یکی از دلایل آن رضایت دادن به متوسط بودن است.
۴- خیلی از کرده خود مفتخر و راضی نباشید. 
۵- تصمیم های مهم تان را دقیق بررسی کنید. باید بتوانید انتخابتان را در رشته ای که انتخاب می کنید، زمینه کاری ای که وارد آن می شوید، راهی که در آن قدم می گذارید به خوبی قضاوت کنید.  

شرکت های ژانگ ییمینگ

بایت دنس
 شرکت ژانگ ییمینگ ژانگ ییمینگ موسس شرکت غول تکنولوژی بایت دنس می باشد. این شرکت را عمدتا به خاطر اپلیکیشن شدیدا پرطرفدارش، تیک تاک، می شناسند. بایت دنس که در واقع یک گروه سوشال مدیا و باارزش ترین استارتاپ جهان است، مستقر در پکن چین می باشد. بایت دنس که سال گذشته بزرگترین بیمارستان های زنجیره ای چین را خریداری کرد، در تمام حوزه های بیزنس از اخبار و تحصیلات گرفته تا بازی های ویدیویی فعالیت اقتصادی انجام می دهد. 
ژانگ این شرکت را در سال ۲۰۱۲ و در یک آپارتمان ۴ اتاقه در شهر پکن چین استارت زد و اپلیکیشن توتیائو را هم چند ماه بعد راه اندازی نمود. در سال ۲۰۱۶، این شرکت بازوی تحقیقاتی خود را به نام آزمایشگاه هوش مصنوعی بایت دنس راه اندازی کرد. از اواخر ۲۰۱۶ تا اوایل ۲۰۱۷ بایت دنس تعدادی خرید و عرضه محصولات جدید انجام داد. این شرکت در سال ۲۰۱۷ چندین خرید قابل توجه دیگری هم داشت. 
بایت دنس یک شرکت خصوصی ست که در سال ۲۰۲۰ ارزش آن به ۱۸۰ میلیارد دلار رسید. در ژوئن ۲۰۲۱، تعداد کابرانی که در پلتفرم های این شرکت فعال بودند به ۲ میلیارد نفر افزایش یافت. بایت دنس تا به حال به علت نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی و سانسور، توجه یک سری دستگاه های نظارتی و رسانه ای را در چندین کشور به خود جلب کرده است. 
در سال ۲۰۲۲ بایت دنس پیشنهاد داد بخشی از سهام خود را با ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار بازخرید نماید. به دلیل نوسانات و عدم اطمینان در مورد ارزش آتی این شرکت، یک تخفیف ۲۵ درصدی بر روی قیمت ارائه شده اعمال شد. ارزش این شرکت در سال ۲۰۱۷ برابر با ۲۰ میلیارد دلار، در ماه می سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۱۰ میلیارد دلار و در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۷۸ میلیارد دلار بود. از آن زمان تا کنون، رشد شرکت به صورت تصاعدی بالا رفته است. درآمد بایت دنس در سال ۲۰۱۸، ۷.۵ میلیارد دلار بود که این عدد سال بعد، یعنی ۲۰۱۹، به ۱۷ میلیارد دلار رسید. 
بایت دنس با وزارت امنیت عمومی چین مشارکتی استراتژیک دارد. همچنین اعلام شده که بایت دنس بر روی یک سری از فعالیت های آفلاین نامشخص با این وزارت خانه همکاری خواهد کرد. 
بایت ‌دنس در طول این چند سال برای فعالیت در آمریکا دچار مشکلات جدی بوده و حتی وزارت دادگستری ایالات متحده، ییمینگ را سخنگو و وکیل مدافع حزب کمونیست چین خوانده است. سال ۲۰۲۰ دولت ترامپ بایت دنس را تهدید کرد که به علت خصوصی سازی داده و امنیت ملی، تیک تاک را در کشورش ممنوع خواهد کرد. همچنین تیک تاک به علت نگرانی در ارتباط با امنیت ملی در کشور هند ممنوع اعلام شد. ژانگ ییمینگ اما (ظاهرا تحت فشار دولت چین) در ماه می ‌سال ۲۰۲۱ از سمت خودش به عنوان مدیرعامل بایت ‌دنس استعفا داد. 
اپلیکیشن ها و محصولاتی که این شرکت تاکنون ارائه داده است:
CapCut: نرم افزار ادیت ویدیو که ماهانه بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.
Douyin: ورژن چینی تیک تاک
Lark: پلتفرم همکاری سازمانی بایت دنس
TikTok: شبکه اجتماعی برای اشتراک ویدیو
Toutiao: ماشین جستجوی اخبار
Xigua Video: پلتفرم آنلاین اشتراک ویدیو
Nuverse: شرکت منتشر کننده بازی های ویدیویی
Gogokid: پلتفرم آموزش زبان انگلیسی به کودکان
Moonton: سازنده بازی های موبایلی eSport (این شرکت را بایت دنس نساخته بلکه خریداری کرده)
Neihan Duanzi: اولین اپلیکیشن بایت دنس بود که به دلیل مسائل قانونی در سال ۲۰۱۸ بسته شد.
Party Island: اپلیکیشنی که به کاربران کمک می کند آواتار مورد نظرشان را بسازند، در رویدادهای مجازی مثل کنسرت های آنلاین شرکت کنند، و با مشارکت کننده های دیگر نیز چت نمایند.
Resso: اپلیکیشن پخش موزیک
TopBuzz: یک پلتفرم محتوا برای ویدیو، مقاله، اخبار و گیف. 

آیتم های لوکس ثروتمندان دنیا

خانه ای لوکس در هنگ کنگ

ژانگ ییمینگ خانه ای لوکس در هنگ کنگ دارد و به علاوه ملک هایی دیگر در چین و سایر نقاط جهان دارا ست. البته اطلاعات زیادی در ارتباط با املاک و مستغلات او در دسترس نیست. 

تسلا مدل اس
خودرو های ژانگ ییمینگ تسلا مدل اس یک خودرو لیفت بک برقی ست. این خودرو یک سدان لوکس با عملکرد فوق العاده و راحتی عالی محسوب می شود. تسلا مدل اس یک خودروی چهار چرخ محرک با طراحی دو موتوره می باشد. مدل پایه تسلا اس در ۶.۵ ثانیه از سرعت صفر به صد می رسد و با شارژ کامل باتری، ۲۶۰ کیلومتر مسافت را می پیماید. قیمت این خودرو حدود ۹۰ هزار دلار است.

مرسدس بنز کلاس اس
خودروهای ژانگ ییمینگ مرسدس بنز کلاس اس یک خودروی سایز کامل بوده و بسیار خیره کننده تر از چیزی ست که فکرش را می کنید. دارای ویژگی های شگفت انگیز، موتور تهاجمی و فضای داخلی عجیب است. کلاس اس برای تجربه یک رانندگی فوق لوکس و عملکرد عالی موتور ۸ سیلندره طراحی شده است. موتور آن توئین توربوشارژ می باشد. 

هر چند گزارش هایی در ارتباط با سفرهای هوایی لاکچری ژانگ ییمینگ وجود دارد اما اطلاعاتی در ارتباط با جت های خصوصی او و یا حتی آیتم های دیگر به صورت دقیق در دسترس نیست. 

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها