

موقعیت شما در سایت:
زندگینامه کارلوس اسلیم
زندگینامه کارلوس اسلیم

0 نظر

0 لایک

873 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/01/31
توضیحات
کارلوس اسلیم، تاجر بزرگ و صاحب امپراتوری کسب و کار، با استعداد و استراتژی برتر خود، از مردمان فقیر تا سلطنتیان اقتصاد جهان را به تحول و ثروت سرشار کرد. زندگینامه ای که الهام و پیروزی را برای همه به تصویر میکشد.
کارلوس اسلیم کیست؟
کارلوس اسلیم هلو یک کارآفرین، بیزینس من و سرمایهگذار اهل مکزیک است. او ثروت بزرگ خود را از طریق هلدینگهای گستردهاش به نام گروپو کارسو (Grupo Carso) به دست آورده است. کارلوس اسلیم در لیست ده نفر اول ثروتمند جهان از دید مجله فوربز قرار دارد و در حال حاضر با ثروتی معادل ۹۲.۷ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد آمریکای لاتین میباشد. کارلوس اسلیم در تاریخ ۲۸ ژانویه سال ۱۹۴۰ در شهر مکزیک متولد شد. کارلوس متعلق به یک خانواده کاتولیک با اقلیت مارونی میباشد، پدرش جولیان اسلیم حداد نام دارد و نام مادرش نیز لیندا هلو عطا است. پدر و مادر کارلوس هر دو اصالتاً از مهاجران لبنانی بودند که قبل از تولد او به مکزیک مهاجرت کردند. کارلوس توسط پدر و مادرش طبق ارزشهای استواری تربیت شد. پدرش زمانی که کارلوس نوجوان بود، خواندن اسناد مالی و سرمایهگذاری کردن را به طور کامل به او آموزش داد. کارلوس اسلیم زمانی که دوازدهساله بود اولین سهام خود را در یک بانک مکزیکی خریداری کرد و زمانی که به پانزدهسالگی رسید، در بزرگترین بانک مکزیک تبدیل به سهامداری بزرگ شد.
کارلوس در سن 17 سالگی در شرکت پدرش مشغول به کار بود و هفتهای ۲۰۰ پرو درآمد داشت. کارلوس دوران دانشجویی خود را در دانشگاه ملی مستقل مکزیک در رشته مهندسی عمران پشت سر گذاشت و در سال ۱۹۶۱ از آنجا فارغالتحصیل شد. او همچنین در آن دانشگاه به طور همزمان برنامهریزی و جبر نیز تدریس میکرد؛ بهعبارتدیگر یعنی در آنجا هم دانشجو و هم استاد بود. کارلوس اسلیم پس از فارغالتحصیلی، اولین شرکت خود را که یک شرکت بیمه بود، تأسیس کرد و نام آن را Inversora Bursatil گذاشت. با اینکه شهرت کارلوس اسلیم بهخاطر ریاست و بنیانگذار گروه کارسو (Carso) و ریاست مخابرات تِلمِکس (Telmex) میباشد، اما ثروت کلانش از جرات و جسارت او در سرمایهگذاری زمینههای اقتصادی دیگری میآید. در دهههای ۶۰، ۷۰ و ۸۰ میلادی کارلوس اسلیم سرمایهگذاریِ زیادی در سهام و بازار بورس انجام داد که حالا کل اقتصاد مکزیک را فراگرفته است. یک ضربالمثل جالب وجود دارد که میگوید: محال است وارد مکزیک شوید و هر لحظه پولتان به جیب اسلیم نریزد! این ضربالمثل تا حدود زیادی حقیقت دارد. زیرا اغلب مسائل و احتیاجات روزمره در مکزیک به شکلی با سرمایهگذاریهای کارلوس اسلیم در ارتباطاند. برای مثال حدود ۹۲ درصد از خطوط تلفن مکزیک به اسلیم تعلق دارد و مردم بیشتر احتیاجات زندگی خود را از فروشگاههای زنجیرهای او تهیه میکنند. یا این که برای صرف غذا در مکزیک به یکی از ۱۸۰ رستوران زنجیرهای اسلیم میروند.
روش اسلیم برای پول درآوردن شاید احمقانه به نظر برسد، اما در مورد او تا حالا خوب جواب داده: کارلوس اسلیم شرکتهایی که دارند با مشکلات اقتصادی دستوپنجه نرم میکنند، را میخرد و سپس، از آنها یک شرکت چند میلیارد دلاری میسازد و بعداً با فروش سهامش سود میکند. او از بحران مالی و بدهیهای مکزیک در سال ۱۹۸۲ به نفع خودش استفاده کرد و تعداد زیادی شرکت را به قیمت ارزان خرید. کارلوس اسلیم در سال ۲۰۰۹ این ایده را برای اولینبار در آمریکا به کار برد و ۲۵۰ میلیون دلار به روزنامه نیویورکتایمز (New York Times) وام داد که این معامله ۱۴ درصد سود برایش به همراه آورد. از نظر او این معامله یک ریسک تجاری بوده، اما حالا او بزرگترین سهامدار روزنامه تایمز است. وی همچنین لاستیک ماشینهای مکزیکیها را تأمین میکند و همینطور بزرگترین پیمانکار راهسازی میباشد. اسلیم، تأمینکننده قهوه مکزیک است و مردم از بانکهای او وام میگیرند.
اعتقادات شخصی کارلوس اسلیم
کارلوس اسلیم در نامهای در ارتباط با موفقیت به جوانان نوشته: موفقیت به این معنی نیست که شما کاری را خوب یا حتی خیلی خوب انجام دهید و از دیگران تأیید بگیرید. موفقیت هیچگاه یک عقیده بیرونی نیست، بلکه یک احساس درونی از خوببودن است. موفقیت، تعادل روح است و قطعاً به احساساتی مثل عشق، خانواده، دوستی، اصالت و راستی نیاز دارد. منتقدان، کارلوس اسلیم را به انحصارگرایی متهم میکنند و میگویند سیاستها و کارهای او تورم و بیکاری را به بیشترین حد خود رسانده است، اما کارلوس اسلیم اجازه نمیدهد حرفهای منتقدان او را آزار بدهد و میگوید: «اگر برای نظر دیگران زندگی کنید، میمیرید. اصلاً دوست ندارم زندگیم را با فکر کردن به آنچه در موردم میگویند هدر بدهم.» در حقیقت کارلوس اسلیم نیازی به جلب نظر و توجه مردم ندارد، چون ثروت او، نفوذ سیاسیاش را تضمین میکند.
با وجود همه انتقادها او میگوید از وقتی میلیاردر شده، مسئولیت و تعهدش هم بیشتر شده است. این تعهد، چالشِ حل مشکلات مکزیک است. او گفته من تلاش میکنم در زمینههایی که میتوانم کشورمان را بهتر کنم. طبق گفته خودش، بزرگترین هدف او کمکردن فقر و نداری است و این کار مسئولیت تاجرهای مستقلی مثل خودش است. اسلیم میگوید: فقر با صدقه دادن حل نمیشود. کارآفرینی برای جامعه مؤثرتر از این است که مثل بابانوئل، این طرف و آن طرف برویم و به مردم فقیر کمک کنیم. با اینکه کارلوس اسلیم آنقدر ثروتمند هست که بتواند هر آرزوی عجیبوغریبی را که به ذهنتان میرسد، عملی کند، اما اصلاً ولخرجی را دوست ندارد. مثلاً هیچوقت هواپیمای شخصی نخریده و پولش را برای وسایلی که بیخود و بیجهت گران هستند، هدر نمیدهد؛ در عوض ثروتش را برای سرمایهگذاری در کارهای بشردوستانه خرج میکند. خبرنگار مجله تایمز که با کارلوس اسلیم مصاحبه کرده در موردش میگوید: اگر او را ببینید اصلاً باورتان نمیشود که یک میلیاردر است. او ۴۰ سال در یک خانه ۶ خوابه زندگی کرده. کارلوس فقط برای دو چیز حسابی پول خرج میکند: سیگار کوبایی و مجموعههای آثار هنری.
کارلوس اسلیم استاد تنوعطلبی است. طوری که در شرکتهای او میتوانید انواع حرفهها و زمینههای کاری را بیابید. نکته جالبی که در ارتباط با اسلیم وجود دارد این است که او یک تکنولوژی هراس است. در واقع او قلم و کاغذ عادی را به ابزارهای تکنولوژی ترجیح میدهد. کارلوس علاقه بسیاری به هنر، تاریخ و طبیعت دارد و از کلکسیونهای جذابی در این زمینه برخوردار است. جالب است بدانید که یکی از بزرگترین علایق ورزشی او بیسبال میباشد. اسلیم همچنین شخصی نیکوکار است و به انجام کارهای بشردوستانه علاقه دارد. با وجود ثروت و شهرت زیادی که دارد، کارلوس اسلیم کسی است که بهصرفه جویی شهرت دارد و همیشه او را با ساعت پلاستیکی ارزانقیمتش میتوان شناخت. او این صرفهجویی و قناعت را به کار خود نیز منتقل کرده است، بهگونهای که تمام شرکتها و کارخانههایش بسیار معمولی و ساده هستند.
نحوه مدیریت کارلوس اسلیم
کارلوس اسلیم میگوید: هنگام شکوفایی اقتصادی، به ریاضت ادامه دهید، این کار به پیشرفت شرکت شما شتاب میبخشد و باعث میشود که در زمان بحران، جلوی نیاز شدید برای تغییرات گرفته شود. اسلیم به همراه سه پسر و یک فرزندخواندهاش مجموعه اقتصادی خود را مدیریت میکند و بخشی از درآمد هایش را به کارهای بشردوستانه و امور خیریه اختصاص میدهد. او در مورد اصول موفقیت کسبوکار و شرکتهایش میگوید: ساختارها و سازمانهای ساده با حداقل سلسلهمراتب اداری، سرمایهگذاری روی توسعه فردی و آموزش درونسازمانی برای مدیران، انعطافپذیری و تصمیمگیری آنی، کارکردن با شرکتهای کوچک و ساختارسازیهای دوباره، از پایههای موفقیت هستند. بهخاطر داشته باشید شرکتهایی که در سختی و مشقت زندگی میکنند، همیشه قوی ترند. همچنین افراد آن در شرایط سخت بهتر میتوانند با مشکلات روبهرو شوند.
کارلوس میزان زیادی از ثروت خود را این گونه به دست آورده که کسبوکارهایی که مشکلات مالی داشتهاند را با قیمت کمی خریداری نموده، آنها را ارتقا داده و سپس با قیمت خیلی بیشتری فروخته است. برای مثال کاهش قیمت نفت در سال ۱۹۸۲ باعث شد که بانکها ملی شوند زیرا که اقتصاد مکزیک به نفت متکی است. در این دوره ارزش پول مکزیک بهشدت کاهش پیدا کرد و رکود جامعه را فرا گرفت. در همین هنگام کارلوس سهام شرکتهای در حال ورشکستگی را خریداری کرد و به اموال خود اضافه نمود. او سال ۱۹۹۰ بزرگترین شرکت خود به نام گروپو گالاس را تبدیل به شرکت سهامی عام کرد و تصمیم گرفت تا فعالیتهای خود را در شاخههای دیگر شغلی ادامه دهد. کارلوس اسلیم در همان سال رکود، تصمیم گرفت تلمکس (شبکه بزرگ ارتباطات تلفنی) را به نام خود خریداری کند تا اکثر ارتباطات در کشور مکزیک، بر عهده شرکتهای زیر مجموعه آقای کارلوس قرار گیرد.
زمینه ارتباطات برای کارلوس تازگی داشت و او مایل به گسترش فضای ارتباطات شد. به همین خاطر در اوایل دهه ۲۰۰۰، آمریکا مقصدی برای کارلوس اسلیم گردید. او ابتدا با تأسیس شعبههایی در آمریکا اقدام به تجارت دخانیات کرد و درعینحال شرکتهای صاحب تلفن همراه را نیز خریدوفروش مینمود. اسلیم میدانست که همانند فعالیتهایش در مکزیک، در آمریکا نیز باید همان کارها را دنبال کند و از این رو با خریداری سهامهای شرکتهای برتر آمریکایی از جمله “شرکت نیویورکتایمز”، “شرکت هواپیمایی ولاریس” و “خیابان پنجم ساکس”، سرمایهگذاری خود را تکمیل کرد.
نمونههای سرمایهگذاری دیگر کارلوس اسلیم در زمینه تلفن همراه، تأسیس شعبه “تلمکس” و خرید سهام “شرکت تراکفون” واقع در آمریکا بود. از جمله دیگر فعالیتهای اسلیم، خرید شرکت Telekom Austria بود که سابقه خدمترسانی به هفتکشور برتر اروپایی را داشت. او این فرصت را در سال ۲۰۱۴ غنیمت شمرد تا نبض خدمات تلفن همراه را در اروپا در دست گیرد. سرمایهگذاریهای اصلی آقای کارلوس در آمریکا اغلب شرکتهایی بودند که در سال ۲۰۱۵، تحتتأثیر رکود بازار آمریکا قرار گرفته بودند. نمونه دیگری از این سرمایهگذاریها، مالکیت ۱۶.۸ درصدی از سهام شرکت بزرگ نیویورکتایمز است.
شرکتهای کارلوس اسلیم
اسلیم شرکتهای بسیار زیادی را خریداری کرده و ارتقا داده است، که سپس هم آنها را فروخته. در دهه ۱۹۷۰، صنایع مربوط به ساختوساز، نوشابه، چاپ، املاک و مستغلات، بطریسازی و صنایع معدنی مکزیک تمرکز اولیه فعالیت تجاری روبهرشد اسلیم بودهاند. او بعدها فعالیتهای تجاری خود را با سرمایهگذاری در صنایع متعدد مکزیک از جمله قطعات خودرو، آلومینیوم، خطوط هوایی، مواد شیمیایی، تنباکو، تولید کابل و سیم، کاغذ و بستهبندی، استخراج مس و مواد معدنی، لاستیک، سیمان، خردهفروشی، هتلها، توزیعکنندگان نوشیدنی، مخابرات و خدمات مالی، گسترش داد. بعد از آن او هفت کسبوکار دیگر را در این دستهبندیها تأسیس نمود که از جمله آنها شرکت اجاره تجهیزات ساختمانی بود. در دهه ۱۹۸۰ او با تشکیل Grupo Galas بهعنوان یک شرکت مادر برای فعالیتهای اقتصادی ای مثل تولیدات صنعتی، ساختوساز و معدن، منافع تجاری خود را تثبیت کرد.
Grupo Carso
ساختار این شرکت بهگونهای است که به اسلیم اجازه میدهد تا سهامهای متعددی را در طیف گستردهای از صنایع خریداری کند، بنابراین درصورتیکه یک یا چند بخش صنعتی در اقتصاد مکزیک وضعیت خوبی نداشته باشند، کل شرکت تقریباً در برابر رکود محفوظ میماند. سال ۲۰۱۵، این شرکت، مجموعه Carlo Musica را راهاندازی نمود که یک سرویس موزیک آنلاین است و چیزی معادل iTunes و spotify میباشد. کارلوس اسلیم همچنین سهامدار شرکتهایی مثل Sanborn Hermanos، و چندین شرکت خردهفروشی، فروشگاههای هدیه، و رستورانهای زنجیرهای مواد غذایی در مکزیک است. اسلیم ۱۳ میلیون دلار برای خرید یک آژانس بیمه به نام Seguros de México در سال ۱۹۸۴ خرج کرد و بعداً آن را در زیرمجموعه شرکت Seguros Inbursa قرار داد. او همچنین ۴۰ درصد از سهام شرکت بریتیش امریکن تنباکو و همچنین ۵۰ درصد از شرکت Hershey را دارا میباشد. او همچنین اوایل دهه ۸۰، شرکت Cigatam که توزیعکننده تنباکو است را خریداری نمود. اواخر دهه ۸۰، شرکت Nacobre را خرید، مجموعهای که کار تولید، بازاریابی و توزیع محصولات مس و آلیاژ مس را انجام میداد.
Telmex
اسلیم در راستای سیاستهایش برای وارد شدن به صنعت ارتباطات، خط تلفن ثابت مکزیکی به نام تلمکس را خریداری کرد. تلمکس در زیر مجموعه Grupo Carso قرار داشت. Grupo Carso به طور عمومی ابتدا در مکزیک و سپس در سراسر جهان عرضه شد. جریانهای نقدی و درآمد حاصل از شرکت تلمکس در نهایت بخش عمدهای از داراییهای خصوصی او را تشکیل دادند. تا سال ۲۰۰۶، تلمکس حدود ۹۰ درصد از خطوط تلفن را در مکزیک کنترل و اداره میکرد. شرکت مخابرات بیسیم او به نام Telcel تقریباً ۸۰ درصد از کل تلفنهای همراه کشور را اداره میکرد. سال ۱۹۹۱، او Hoteles Calinda که یک هتل زنجیرهای بود را خریداری نمود. سال ۱۹۹۳، سهام خود را در شرکت جنرال تایر، تایرسازی آمریکایی و توزیعکننده پروفیل آلومینیومی، افزایش داد.
سال ۱۹۹۶، مجموعه Grupo Carso به سه شرکت مجزا تبدیل شد:
Carso Global Telecom
Grupo Carso
Invercorporación
سال ۱۹۹۹، اسلیم شروع به گسترش منافع تجاری خود فراتر از آمریکای لاتین کرد. گرچه بخش عمده داراییهای او در مکزیک باقی ماند، ولی آمریکا بهعنوان هدف بعدی او مدنظر قرار گرفت. در سال ۲۰۰۳، اسلیم شروع به خرید سهمهایی در شرکتهای خردهفروشی آمریکایی کرد. خیلیها به طنز دررابطهبا اینکه اسلیم سر از آمریکا درآورد گفتهاند که دیگر چیزی در مکزیک برای خریدن نداشت (چون همه چیز در مکزیک برای خودش بود). او شعبه Telmex USA را راهاندازی کرد و سهام یک اپراتور تلفن به نام Tracfone را هم خرید. سال ۲۰۰۸ او ۶ درصد از سهام شرکت نیویورکتایمز را به مبلغ ۲۷ میلیون دلار به دست آورد. و تا سال ۲۰۱۵ میزان این سهام را تا به ۱۷ درصد افزایش داد.
America Movil
آمریکا موویل یک شرکت ارتباطاتی بوده که در مکزیک واقع شده است. این شرکت، بین ۷ تا از بزرگترین اپراتورهای شبکه موبایل در جهان قرار دارد. کارلوس اسلیم این مجموعه را در سال ۲۰۰۱ تأسیس کرد. سال ۲۰۱۲، این شرکت حق پخش بازیهای المپیک در سوچی ۲۰۱۴ و برزیل ۲۰۱۶ را به دست آورد. سال ۲۰۱۳، این شرکت ۴۰ میلیون دلار بر روی توسعه نرمافزار shazam سرمایهگذاری نمود. سال ۲۰۱۲ او ۳۰ درصد از سهام دو تیم فوتبال مکزیکی را نیز خرید. اواخر همان سال، کل سهام یک تیم سوم را نیز به دست آورد.
Carso Oil & Gas
داراییهای این شرکت تقریباً ۲۳۰ میلیون دلار میباشد. همانطور که از اسم آن پیدا ست این شرکت در زمینه فرآوردههای نفت و گاز فعالیت میکند. پس از تأسیس نفت و گاز کارسو، اسلیم نسبت به پتانسیل آینده این مجموعه و بخش انرژی روبهرشد مکزیک، اظهار امیدواری کرده است.
خانه و املاک کارلوس اسلیم
خانه Lomas de Chapultepec
کارلوس اسلیم در این خانه ۶ اتاق خوابه در منطقه Lomas de Chapultepec مکزیک زندگی میکند. او حدود ۴۰ سال است که در اینجا ساکن است.
داراییهای او در مکزیک
او حدود ۲۰ مرکز خرید در این کشور دارد که برندهای آمریکایی شامل SaksFifth Avenue، Sears و Coffee Factory در آنها به فروش میرسند.
عمارت Duke Semans
او این عمارت را در سال ۲۰۱۰ خرید. دوک سمانس در خیابان پنجم نیویورکسیتی واقع شده. اسلیم ۴۴ میلیون دلار بابت آن پول داده است. زیربنای عمارت ۱۹ هزار فوت مربع بوده ۱۴ سرویس بهداشتی و ۱۲ اتاقخواب دارد که در ۸ طبقه گسترده شدهاند.
برج اداری ۱۱ طبقه در نیویورک
او این برج را به قیمت ۱۴۰ میلیون دلار خریداری کرده است.
۸ هکتار زمین در بورلی هیلز آمریکا
ماشینهای کارلوس اسلیم
مرسدسبنز کاستوم
اسلیم از این خودرو برای استفاده روزانه بهره میبرد. او دوست دارد خودش ماشینش را براند. این سدان لوکس چیزی حدود ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد.
بنتلی کانتیننتال
این خودرو یک سدان لاکچری و بسیار قدرتمند است. خودروساز بریتانیایی اولینبار بنتلی کانتیننتال فلایینگ اسپور را در سال ۲۰۰۵ بهعنوان جانشین بنتلی آرنیج معرفی کرد. این خودرو از یک موتور ۶ لیتری W12 بهره میبرد و دارای سیستم چهارچرخ متحرک و همچنین انواع ویژگیهای تکنولوژیکی پیشرفته است. این بنتلی بهخاطر سطح بالای راحتی و لوکس بودن و همچنین عملکرد قدرتمندش شناخته شده.
شورلت سابربن
یکی از محبوبترین محصولات تولید شده از شورلت، شورلت سابربن است. اسلیم این خودرو شاسیبلند را حدود ۶۰ هزار دلار خرید. این خودرو بسیار جادار و کاربردی است.
هلیکوپتر تلمکس
کلکسیون آثار هنری کارلوس اسلیم
اسلیم، به یاد همسرش سمیه، در سال ۲۰۱۱ موزهای را بازگشایی کرد و تمامی کلکسیون آثار هنری خود را به این موزه اهدا نمود. گفته میشود او ۶۰ هزار اثر هنری را به این موزه تقدیم کرده که آثاری از هنرمندانی همچون لئوناردو داوینچی، رودین، پیکاسو، رنوار و ریورا میباشد. او برای ساختن موزه ۳۴ میلیون دلار هزینهکرد. اسلیم همچنین سکههای عتیقه و مدارک تاریخی دیگری که بهعنوان کلکسیون جمعآوری کرده بوده را به این موزه بخشیده است. این موزه یکی از بزرگترین موزهها در آمریکای لاتین میباشد.
لیوانهای شرابخوری عتیقه
اسلیم در خانه خود لیوانهای شرابخوری عتیقهای که کار دست هستند را نگهداری میکند. سال ۱۸۹۰، این لیوانها دست رئیسجمهور مکزیک بودهاند.
افراد ثروتمندی که کارلوس اسلیم با آنان در ارتباط است
کارل ایکان (Carl Icahn)
کارل ایکان سرمایهگذار و فعال در حوزه سرمایهگذاری فعال.
جف بزوس (Jeff Bezos)
جف بزوس بنیانگذار و سابقه مدیرعامل شرکت آمازون.
ایلان ماسک (Elon Musk)
ایلان ماسک بنیانگذار و مدیرعامل شرکتهای فضایی SpaceX و شرکتهای دیگر مثل تسلا و Neuralink.
وارن بافت (Warren Buffett)
وارن بافت سرمایهگذار مشهور آمریکایی و رئیس هیبرون برکشر هسبر. او با کارلوس اسلیم در زمینههای مختلف اقتصادی و سرمایهگذاری همکاری کرده است.
بیل گیتس (Bill Gates)
بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد جهان. وی همچنین با کارلوس اسلیم در برخی از طرحها و فعالیتهای خیریه همکاری داشته است.
لری الیسون (Larry Ellison)
لری الیسون بنیانگذار و مدیرعامل اوراکل، یکی از شرکتهای نرمافزاری بزرگ جهان. او نیز با کارلوس سلیم در زمینههای مختلف همکاریها داشته است.
مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)
مارک زاکربرگ بنیانگذار و مدیرعامل فیسبوک، یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی دنیا. ارتباطات کارلوس اسلیم با مارک زاکربرگ نیز مورد توجه بوده است.
باراک اوباما (Barack Obama)
باراک اوباما رئیسجمهور سابق ایالات متحده آمریکا. او نیز در برخی از موارد با کارلوس اسلیم در مسائل اقتصادی و اجتماعی همکاری داشته است.
سؤالات متداول در مورد کارلوس اسلیم
کارلوس اسلیم کیست؟
پاسخ: کارلوس اسلیم، کارآفرین، سرمایهگذار و یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. او مالک یکی از بزرگترین شرکتهای تلفن همراه و شرکتهای معدنی در جهان است.
کارلوس اسلیم کار خود را از کجا شروع کرد؟
پاسخ: کارلوس اسلیم در سال ۱۹۴۰ در مکزیک متولد شد. او کار خود را با کار در شرکت خانوادگی خود، Grupo Carso، در زمینههای مختلف از جمله محصولات مصرفی، مخابرات و سرمایهگذاری در سال ۱۹۶۵ شروع کرد.
ثروت کارلوس اسلیم چقدر است؟
پاسخ: طبق آمار سایت Forbes، ثروت خالص داراییهای او در تاریخ ۵ مارس ۲۰۲۳ معادل ۹۲.۷ میلیارد دلار آمریکا میباشد.
کارلوس اسلیم چگونه پولدار شد؟
پاسخ: کارلوس اسلیم با بهرهگیری از فرصتهای سرمایهگذاری مناسب و توانایی در ایجاد روشهای نوین و خلاقانه، توانست ثروت خود را بهشدت افزایش دهد. همچنین، او با تمرکز بر بازارهای نوظهور و فرصتهای سرمایهگذاری در کشورهای درحالتوسعه، توانست بهسرعت درآمد خود را افزایش دهد.
دلایل موفقیت کارلوس اسلیم چه بود؟
پاسخ: یکی از دلایل موفقیت کارلوس اسلیم، توانایی در استفاده از فرصتهای سرمایهگذاری مناسب و تمرکز بر بازارهای نوظهور و فرصتهای سرمایهگذاری در کشورهای درحالتوسعه است.
ارسال نظر
0دیدگاه
لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.
خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.
دیدن نظرات بیشتر
تعداد کل نظرات: 0 نفر


چک لیست های زندگی جدید
هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.