موقعیت شما در سایت:

زندگینامه مایکل بلومبرگ

زندگینامه مایکل بلومبرگ

0 نظر

0 لایک

1187 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/01/31

مایکل بلومبرگ کیست؟

مایکل بلومبرگ سیاستمدار، تاجر و نویسنده آمریکایی است. او همچنین مدیرعامل، بنیان‌گذار و از سهام‌داران اصلی شرکت بلومبرگ ال پی نیز می‌باشد. بلومبرگ همچنین صد و هشتمین شهردار نیویورک است که به مدت سه دوره متوالی در این سمت باقی ماند. مایکل بلومبرگ در ۱۴ فوریه سال ۱۹۴۲ در بوستون آمریکا از یک خانواده یهودی متولد شد. پدرش ویلیام هنری بلومبرگ در زمینه املاک و مستغلات فعالیت می‌کرد. مایکل در نوجوانی رمان “جانی تریمین” که راجع به زندگی یک کارآموز وکالت در دهه ۷۰ بود را صدها بار خواند. او اغلب با مترو به مرکز شهر می‌رفت تا میدان‌های جنگ استقلال آمریکا که در کتاب به آن اشاره شده بود را از نزدیک ببیند. صبح شنبه‌ها را نیز چندین ساعت در موزه علم بوستون سپری می‌کرد که در آن شاخه‌های مختلف علوم به همراه تاریخ طبیعی منطقه به نمایش گذاشته می‌شد. این موزه درس‌های زیادی به مایکل داد: سخت کار کردن، صادق‌بودن و چیزی را بدون تفکر قبول‌نکردن از جمله مواردی بود که مایکل از موزه علم بوستون فراگرفت. او در سال ۱۹۶۰ دوران دبیرستان را در مدرسه‌ای در شهر مدفورد ایالت ماساچوست به پایان رساند.


مایکل بلومبرگ کیست؟

هوش سرشار مایکل سبب شده بود تا در تمامی دروس مدرسه نمراتی عالی کسب کند. به همین دلیل پس از دوران مدرسه به‌راحتی توانست وارد دانشگاه شود. او در سال ۱۹۶۴ توانست با مدرک مهندسی برق از دانشگاه جان‌هاپکینز فارغ‌التحصیل گردد. (دانشگاه جان‌هاپکینز یکی از مراکز علمی پرافتخار و ویژه در آمریکا است که در شهر بالتیمور ایالت مریلند قرار دارد. رقابت برای کسب جایگاه نخست در این دانشگاه به‌شدت بالاست. از هر ۱۱ هزار دانشجویی که برای کسب کرسی در این دانشگاه رقابت می‌کنند، فقط هزار نفر موفق می‌شوند.) مایکل در سه سال اول دانشگاه دانشجوی متوسطی بود ولی در سال آخر در تمامی دروس اغلب نمره A می‌گرفت. پس ‌از آن، بلومبرگ وارد دانشگاه هاروارد شد و در سال ۱۹۶۶ توانست مدرک کارشناسی ارشد MBA خود را از این دانشگاه دریافت کند.


مایکل بلومبرگ کیست؟

پس از فارغ‌التحصیلی از هاروارد، او با حقوق اولیه ۹ هزار دلار در سال به بانک سرمایه‌گذاری برادران سالمون (Salmon Brothers) واقع در وال‌استریت پیوست. در سال ۱۹۷۲ به یکی از شرکای عمومی آن مبدل شد. مایکل طی مدت‌زمان کوتاهی، بر تمامی معاملات سهام سالمون در کنار فروش سیستم‌های اطلاعاتی آن نظارت می‌کرد. اما در سال ۱۹۸۱، شرکت Phibro Corporation، بانک برادران سالمون را خریداری کرد. بلومبرگ با دریافت ۱۰ میلیون دلار در قبال ترک کار، شغل پر سود خود در وال‌استریت را رها نمود. مایکل در طول دوران فعالیتش در وال‌استریت همیشه در صدد بود تا با ترکیب فناوری روز و اطلاعات موجود، سیستمی طراحی کند تا دسترسی به اطلاعات اقتصادی و بررسی روند صعودی و نزولی سهام شرکت‌های مختلف را آسان‌تر و قابل‌اطمینان‌تر نماید.
به عقیده او، این بزرگ‌ترین نیاز زمان وال‌استریت محسوب می‌شد که هیچ‌کس توانایی برطرف‌کردن آن را نداشت. از این رو تصمیم گرفت خودش دست‌به‌کار شود؛ او تمام اندوخته‌های عملی و تجربیات شغلی گذشته‌اش را کنار هم گذاشت تا این هدف را محقق سازد. مایکل بلومبرگ در سال ۱۹۸۲، با پولی که در قبال ترک سالمون برادرز دریافت کرده بود، مؤسسه اطلاعات مالی سیستم‌های بازار نوآور را تأسیس کرد و خود مدیرعامل این شرکت شد. در سال ۱۹۸۷ این شرکت به بلومبرگ ال. پی. تغییر نام داد. او به همراه دیگر شرکایش یک ترمینال کامپیوتری را از صفر طراحی کردند. سرمایه‌گذارها می‌توانستند به‌صورت لحظه‌ای به اطلاعات مالی بازار و محیط‌های تجاری دسترسی داشته باشند. بلومبرگ ترمینال، یک سیستم کامپیوتری است که به کاربران اجازه می‌دهد تا تمام حرکات بازار و معاملات را زیر نظر داشته باشند.
شرکت مریل لینچ (شرکت خدمات مالی آمریکایی) اولین مشتری بلومبرگ ال پی بود که ۲۲ تا از نرم‌افزارهای این شرکت را سفارش داد و این در حالی بود که مایکل و دوستانش هنوز محصول نهایی را آماده نکرده بودند. آنها در مهلت شش‌ماهه‌ای که برای خود در نظر گرفتند و با کار شبانه‌روزی توانستند باگ‌های برنامه را رفع کرده و محصول نهایی را با موفقیت در شرکت مریل لینچ راه‌اندازی کنند. بین سال‌های ۱۹۸۷ و اوایل دهه ۹۰ میلادی، شرکت بلومبرگ ال. پی. دفاتری در لندن، توکیو، پرینستون، نیوجرسی، سیدنی و فرانکفورت افتتاح کرد و به دنبال آن بخش بلومبرگ نیوز را نیز برای دسترسی به اخبار لحظه‌ای به مؤسسه خود اضافه نمود. در حال حاضر شرکت بلومبرگ بیش از ۱۹ هزار کارمند در اقصی‌نقاط جهان دارد که اخبار، اطلاعات مالی و تجاری را در اختیار سازمان‌ها و شرکت‌های مالی قرار می‌دهند.


مایکل بلومبرگ کیست؟

مایکل بلومبرگ در سال ۲۰۰۱ در انتخابات شهرداری نیویورک شرکت کرد و رکورد جدیدی را در زمینه هزینه مبارزات انتخاباتی به ثبت رساند. او ۷۴ میلیون دلار در کمپین تبلیغاتی خود هزینه نمود و وابستگی خود را از حزب دموکرات به حزب جمهوری‌خواه تغییر داد و به‌این‌ترتیب توانست در یکم ژانویه سال ۲۰۰۲ به‌عنوان صد و هشتمین شهردار نیویورک انتخاب شود. او در سال ۲۰۰۵، ۷۸ میلیون دلار در کمپین تبلیغاتی برای حضور مجدد در کرسی شهرداری نیویورک هزینه‌کرد و در نوامبر همان سال توانست پیروز انتخابات شود. این سمت در سال ۲۰۰۹ بار دیگر برای وی تکرار شد و به‌این‌ترتیب بلومبرگ برای سه دوره متوالی در این پست باقی ماند و توانست خدمات بسیاری را برای این شهر انجام دهد.
مایکل بلومبرگ را می‌توان از صریح‌ترین مدافعان سخت‌تر شدن محدودیت‌های استفاده از اسلحه دانست. در آپریل سال ۲۰۰۶، او با همکاری توماس مِنینو، شهردار بوستون کمیته‌ای برای کنترل استفاده از اسلحه تشکیل داد. این ائتلاف در شروع کار شامل ۱۵ شهردار بود ولی تا پایان سال ۲۰۱۴، تعداد اعضای آن به ۸۵۵ شهردار رسید. در سال ۲۰۱۳، رکورد کمترین کشتار و تیراندازی برای نیویورک ثبت شد که نشان داد اقدامات بلومبرگ در جهت کنترل استفاده از اسلحه، مفید بوده است. بعد از حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر، مایکل بلومبرگ به‌عنوان شهردار نیویورک منصوب شد و با همکاری دپارتمان پلیس نیویورک، گروهی شامل هزار افسر پلیس مجهز به آخرین ابزارهای مبارزه با تروریسم را تشکیل دادند که در ادامه نقش مهمی در خنثی‌شدن چندین عملیات تروریستی در این شهر داشت.
آمار جرم و جنایت در شهر نیویورک در طول فعالیت مایکل بلومبرگ به‌عنوان شهردار، ۳۲ درصد کاهش یافت که نسبت به بقیه مناطق آمار قابل‌توجهی بود. در نتیجه کاهش جرم، بسیاری از شهروندان و کسب‌وکارها در مناطقی که پیش‌تر به‌عنوان مناطق ناامن شناخته می‌شد، ساکن شدند. بلومبرگ در طول سه دوره فعالیت در شهرداری نیویورک، تأکید فراوانی روی سلامت و رفاه عمومی داشت و در این زمینه فعالیت‌های مثبتی را نیز انجام داد. سومین دوره حضورش به‌عنوان شهردار در سال ۲۰۱۳ به پایان رسید و بعد از آن به‌عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل و آقای بان کی مون برای “حل مشکل شهرها و تغییرات اقلیمی” فعالیت کرد. او همچنین بعد از اتمام آخرین دوره در سمت شهرداری نیویورک، برخلاف انتظار، و در اواخر سال ۲۰۱۴ دوباره فعالیت خود را در بلومبرگ ال. پی. با عنوان مدیرعاملی از سر گرفت و با تغییر ساختار واحدهای خبری، رویکرد شرکت را به‌کلی تغییر داد.
بلومبرگ در سال ۲۰۰۶ بنیاد خیریه Bloomberg Philanthropies را تأسیس کرد تا فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش را در این مؤسسه مدیریت کند. تمرکز این بنیاد بر روی پنج بخش محیط‌زیست، سلامت عمومی، هنر، نوآوری دولتی و تحصیلات است. بلومبرگ اعلام کرده که بخش زیادی از دارایی‌اش را از طریق مؤسسه خیریه خودش، صرف امور بشردوستانه خواهد کرد.


مایکل بلومبرگ کیست؟

مایکل بلومبرگ در سال ۱۹۸۱ شرکت اطلاعات مالی و رسانه‌ای بلومبرگ ال. پی. را تأسیس نمود. او در حال حاضر صاحب ۸۸ درصد از این شرکت بوده که درآمد آن ۱۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. شروع کار حرفه‌ای او سال ۱۹۶۶ در وال‌استریت در یک بانک سرمایه‌گذاری به نام برادران سالومون بود. او بعد از ۱۵ سال از این شرکت اخراج شد. او حدود ۱۲.۷ میلیارد دلار برای کنترل اسلحه و کنترل تغییرات آب‌وهوایی هزینه کرده است. او در سال ۲۰۱۹ اقدام به کاندیدای ریاست‌جمهوری شدن کرد ولی در سال ۲۰۲۰ از لیست خارج شد و صدها میلیون دلار خرج کرد تا ترامپ را شکست دهد. بلومبرگ ۱۲ سال شهردار نیویورک بود، سمتی که در تاریخ تنها سه نفر دیگر تا این میزان در آن ماندگار بوده‌اند.


عقاید شخصی مایکل بلومبرگ

عقاید شخصی مایکل بلومبرگ

بلومبرگ اگر چه در یک خانواده مذهبی بزرگ شد و به مدرسه‌ای یهودی مذهب رفت ولی در حال حاضر او شخص مذهبی ای نیست. مایکل بلومبرگ در طول فعالیت‌های حرفه‌ای خود اظهاراتی را داشته است که برخی آن را توهین‌آمیز، تحقیرآمیز، جنسیت گرا یا زن‌ستیز تلقی کرده‌اند. او اعلام کرده که در زمانی که شهردار نیویورک بوده روزانه از مترو برای رسیدن به محل کار استفاده می‌کرده است. بلومبرگ بیشتر عمرش از اعضای حزب دموکرات بوده و از نظر اجتماعی شخصی لیبرال قلمداد می‌شود. از جمله مسائلی که برای آنها جنگیده می‌توان به حقوق سقط‌جنین، ازدواج همجنس‌ها، کنترل اسلحه، محیط‌زیست‌گرایی و مسیری به‌سوی شهروند شدن مهاجران غیرقانونی اشاره کرد.
در زمینه اقتصاد و مسائل خارجی، بلومبرگ محافظه‌کار یا میانه‌رو بوده است و حامی تجارت آزاد می‌باشد. او در خصوص تغییر اقلیم نگرانی دارد و تلاش‌های خود در شهرداری برای کاهش گازهای گلخانه‌ای را به رخ کشیده است. بلومبرگ در ابتدا حامی شدید جنگ عراق و دلیل ورود آمریکا به آن بود. او در خصوص جنگ جهانی با تروریسم از جمله عراق گفته این کار فقط برای حفاظت از آمریکایی‌ها نیست بلکه این کار مسئولیت آمریکا برای حفاظت از مردم سراسر جهان است که می‌خواهند آزاد باشند. مایکل بلومبرگ در جایی برای توصیه به جوانان گفته اجازه ندهید دوران شکست و رکود شما به طول بینجامد.


نحوه مدیریت مایکل بلومبرگ

نحوه مدیریت مایکل بلومبرگ

۱- به اعتقاد بلومبرگ، نیاز اساسی یک بیزینس “رشد” است. رشد، شرکت را تبدیل به یک هدف متحرک می‌کند و شانس بقای آن را بیشتر می‌نماید. از طرف دیگر شرکتی که به وضع موجود عادت کند، هرچند هم موفق باشد به‌زودی از دنیای بیزینس حذف خواهد شد.
۲- طبیعتاً یکی از مهم‌ترین روش‌های رشد، گسترش و متنوع‌کردن سبد فعالیت‌های شرکت است. بلومبرگ بسیار سخت‌گیرانه به این ایده نگاه می‌کند و اعتقاد دارد که فعالیت‌های جدید باید کاملاً در راستای فعالیت‌های پیشین شرکت باشد. مدیران هوشمند نگاه استراتژیکی دارند و تاکتیک‌های مخالف با استراتژی کلی شرکت را اتخاذ نمی‌کنند. به‌خصوص وقتی که فرصت‌های بسیار جذاب که تنها یک بار در طول عمر پیش می‌آید یا فرصت‌های یا - الان - یا - هرگز توسط بانک‌ها و دیگر افراد بیرونی پیشنهاد می‌شود.
۳- یکی دیگر از روش‌های رشد و توسعه بیزینس، ادغام یا تملیک شرکت‌های دیگر است. بلومبرگ به این روش بسیار بدبین است و اعتقاد دارد که اگر فرصت خوبی وجود دارد، باید محصولی را از درون شرکت ساخت مگر این که مجموعه‌ای وجود داشته باشد که منابعی در اختیار دارد که به دست آوردنش محال است. به طور مثال یکی از معدود دفعاتی که بلومبرگ شرکت دیگری را خرید مجله Business Week بود که مخاطبان بسیار خاص داشت.
۴- شرکت باید طوری طراحی شود که با ازدست‌رفتن اعضا و حتی اعضای کلیدی، ضربه‌ای که به شرکت وارد می‌شود باعث مرگ مجموعه نشود و از طرفی بی‌تفاوت هم نباشد.
۵- اعداد دروغ می‌گویند و دروغگوها از اعداد استفاده می‌کنند. با بزرگ‌تر شدن بخش حسابداری شرکت بسیار پیش می‌آید که سوءاستفاده از داده‌ها صورت بگیرد و شرکت از مسیر اصلی خود منحرف شود. بلومبرگ عقیده دارد که برای جلوگیری از این چالش، به یک تلاش ابرانسانی نیاز است و به همین دلیل تصمیم‌گیری خود را بر اساس گزارش‌های واحد حسابداری اتخاذ نمی‌کند.
۶- ما هیچگاه جنگ برابر نمی‌خواهیم. همیشه با یک مزیت و برتری باید به میدان رقابت رفت.


شرکت‌های مایکل بلومبرگ

مجموعه بلومبرگ ال . پی

مایکل بلومبرگ با پولی که از دوران فعالیتش در وال‌استریت به دست آورده بود، شرکتی را به نام سیستم‌های بازار نوآور (innovative market systems) تأسیس کرد. در سال 1982، مریل لینچ به‌عنوان اولین مشتری شرکت، 22 عدد از نرم‌افزارهای شرکت را به قیمت 30 میلیون دلار خریداری نمود. او با بررسی نحوه مدیریت و اطلاعات امنیتی، راه دشوار سرمایه‌گذاری بی‌خطر در بورس را هموار می‌ساخت. البته در آن زمان کمتر کسی به ارزش این سیستم پی برد، اما تولید آن نوید دهنده شروعی انقلابی در این بود.
تنها با گذشت دو دهه از شکل‌گیری بلومبرگ، بیش از 8000 نفر در قریب به 100 دفتر این شرکت در سراسر دنیا مشغول به کار شدند که درآمد سالانه بیش از 5/2 میلیارد دلار را برای این شرکت در برداشته است. گفته می‌شود که سرمایه خود او در این مدت به بیش از 4 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده بود. نام شرکت در سال 86 به بلومبرگ ال. پی. تغییر کرد و تا سال 1987 حدود 5000 نرم‌افزار این مجموعه به فروش رفت. تا سال 2009 نیز بیش از 25۰ هزار نرم‌افزار شرکت در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گرفته بود. این شرکت صاحب یک شبکه رادیویی نیز می‌باشد. دیگر کسب‌وکارهای بلومبرگ شامل بلومبرگ ال. پی، تلویزیون بلومبرگ، و بلومبرگ ترمینال می‌شوند.


شرکت‌های مایکل بلومبرگ

تلویزیون بلومبرگ

تلویزیون بلومبرگ یک شبکه ۲۴ ساعته و جهانی است که اخبار مالی و تجاری پخش می‌کند. برنامه‌های این تلویزیون برای حدود ۲۰۰ میلیون بیننده پخش می‌شود. این تلویزیون در اختیار و اداره شرکت بلومبرگ ال. پی بوده و اداره‌های مرکزی آن در نیویورک، لندن و هنگ‌کنگ قرار دارند.


شرکت‌های مایکل بلومبرگ

بلومبرگ ترمینال

ترمینال بلومبرگ عمیق‌ترین بستر تحقیق و معامله برای سرمایه‌گذاران نهادی است. میزان داده‌های در دسترس مشترکان این مجموعه بسیار گسترده بوده به‌طوری‌که حتی افرادی که بیش از یک دهه است که دارند از آن استفاده می‌کنند باز هنوز فقط با امکانات سطحی آن کار می‌کنند. همچنین تعداد زیادی داده انحصاری در ترمینال بلومبرگ وجود دارد که اگرچه می‌توان تقریباً تمام آنها را به‌صورت اختصاصی از فروشندگان خریداری کرد اما در این ترمینال تمام آنها گردآوری شده و به‌صورت ساده و با دسترسی آسان در اختیار افراد قرار می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال اگر شما یک تحلیلگر سهام بوده و در حال تحقیق در مورد سهام اپل باشید، می‌توانید وارد سایت سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC.gov) شده و تقریباً تمام اطلاعاتی که نیاز دارید را آنجا پیدا کنید. اما بااین‌وجود در ترمینال بلومبرگ می‌توانید تمام‌صورت‌های مالی اپل را به‌آسانی مشاهده کرده و آنها را با یک کلیک به صفحه اکسل بفرستید.


شرکت‌های مایکل بلومبرگ

واشنگتن‌پست

سرویس خبری واشنگتن‌پست و لس‌آنجلس تایمز که در سال ۱۹۶۲ راه‌اندازی شد، بیش از ۶۰۰ مشتری در سراسر جهان دارد. واشنگتن‌پست و بلومبرگ که توسط مایکل بلومبرگ تأسیس شده، دارای صفحه خبری اقتصادی در وب‌سایت WashingtonPost.comمی‌باشد. به‌علاوه کل محتوای واشنگتن‌پست به شکل فوری برای مشتریان پروفشنال بلومبرگ موجود خواهد بود.


شرکت‌های مایکل بلومبرگ

بنیاد خانوادگی بلومبرگ

پس از رشد چشمگیر فعالیت‌های شرکت در زمینه‌های مختلف و افزایش درآمدهای آن، مایکل بلومبرگ بیش‌ازپیش به فعالیت‌های بشردوستانه علاقه‌مند شد. اشتیاق وی برای ارتقای سطح آموزش، تحقیقات پزشکی و افزایش دسترسی به هنرهای مختلف، انگیزه بسیاری را برای فعالیت‌های خیریه و کمک‌های بشردوستانه در او ایجاد نمود. بلومبرگ از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۰۲ به‌عنوان رئیس هیئت‌امنا دانشگاه جان‌هاپکینز به فعالیت پرداخته و بیش از ۳۰۰ میلیون دلار را در قالب کمک‌های خیریه به این دانشگاه اهدا کرده است. به مناسبت قدردانی از رهبری و اقدام‌های بشردوستانه مایکل در راستای ارتقای شرایط زندگی انسان‌ها، “دانشکده بهداشت و سلامت عمومی” به نام “دانشکده سلامت عمومی بلومبرگ” نام‌گذاری شده است.
همچنین وی از طریق بنیاد خانوادگی بلومبرگ سال ۲۰۰۴ مبلغ ۱۳۸ میلیون، سال ۲۰۰۵ مبلغ ۱۴۴ میلیون، سال ۲۰۰۶ مبلغ ۱۶۵ میلیون و در سال ۲۰۰۷ مبلغ ۲۰۵ میلیون دلار را به کارهای مختلف خیریه و بشردوستانه اختصاص داد که وی را به هفتمین اهداکننده شخصی بزرگ در سال ۲۰۰۷ مبدل کرد. در سال ۲۰۰۹ نیز مبلغ ۲۵۴ میلیون دلار را به هزار و ۴۰۰ سازمان غیرانتفاعی اهدا نمود. وضعیت نابسامان شهر نیویورک حتی پیش از رسیدن مایکل بلومبرگ به سمت شهرداری این شهر نیز وجود داشت. او مقادیر ویژه‌ای از سرمایه‌اش را خرج کمک به آوارگان و بی‌سرپناهان و همچنین قربانیان حوادث خشونت‌آمیز شهری می‌کرد. علاوه بر این حضور گسترده در میان هیئت‌امنای مؤسسات مختلف همانند مرکز هنرهای نمایشی لینکلن، موزه هنر متروپولیتن و نیز دانشگاه جان‌هاپکینز و بسیاری مؤسسات آموزشی و هنری دیگر نشان از کمک‌های شایان او به این مراکز دارد.


خانه، املاک مایکل بلومبرگ

خانه نیویورک‌سیتی، خیابان ۷۹

این خانه محل اصلی اقامت مایکل بلومبرگ است. او این خانه ۵ طبقه در نزدیکی سنترال پارک را در سال ۱۹۸۶ با قیمت ۳.۵ میلیون دلار خریداری کرد. در حال حاضر قیمت این خانه ۱۷ میلیون دلار است. در طول دهه گذشته، مایکل بلومبرگ تمامی املاکی که در همسایگی این خانه قرار دارد را هم خریده که از جمله آنها ۴ آپارتمان هست و او می‌خواهد با ترکیب‌کردن همه آنها با هم یک عمارت عظیم بسازد.


خانه، املاک مایکل بلومبرگ

یک کاندو در پارک اونیو ترامپ

او همچنین صاحب یک کاندو در پارک اونیو ترامپ است. به‌علاوه اینکه او به همراه همسرش یک خانه ۴ اتاقه عادی را با قیمت ۳۷۵ هزار دلار، در سال ۱۹۹۳ خریداری کرد.

سه ملک در نورث سالم نیویورک

بلومبرگ در طول دو دهه میلیون‌ها دلار هزینه‌کرد تا این سه ملک را با هم ترکیب نموده و یک مرکز اسب‌سواری عالی برای دخترش جورجینا در شمال نیویورک ایجاد کند. او به‌عنوان یک شهردار مجبور شد که توضیح دهد که چرا در سال ۲۰۱۱ یک مزرعه ۳۳ هکتاری را در کنار زمینی که از قبل داشته خریداری کرده است.


خانه، املاک مایکل بلومبرگ

عمارت سوتامپتون نیویورک

بلومبرگ زمانی که شهردار بود حدود ۲۰ میلیون دلار خرج کرد تا یک عمارت تاریخی را که “بالی شی یر” نام داشت خریداری کند. این عمارت گرجستانی که در سال ۱۹۱۳ ساخته شده دارای ۱۱ اتاق‌خواب و یک زمین گلف بسیار بزرگ است.


خانه، املاک مایکل بلومبرگ

عمارتی در برمودا

بلومبرگ در زمانی که شهردار نیویورک بود، بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ زیاد به این خانه سفر می‌کرد که گلف‌بازی کند و استراحت نماید. قیمت این خانه ۱۰ میلیون دلار است. او در سال ۱۹۹۸ این خانه را خرید و بعدها یک خانه دیگر با استخری بسیار بزرگ در کنار آن ساخت.


خانه، املاک مایکل بلومبرگ

عمارت کلورادو

بلومبرگ که عاشق اسکی است یک کاندو چهار اتاقه در کوه‌های هاوس در کلورادو دارد. او مهمانی‌های شب سال نو را در این اقامتگاه برگزار می‌کند. این خانه دارای سرویس خدمتگزاری روزانه ست.


خانه، املاک مایکل بلومبرگ

عمارت لندن، چین واک

بلومبرگ این عمارت تاریخی سبک باروک را در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۶.۵ میلیون دلار خریداری کرد. این خانه در محله منحصربه‌فرد نایتز بریج لندن واقع شده است. این خانه مشرف به رودخانه تیمز می‌باشد و در سال ۱۷۱۵ ساخته شده و زمانی خانه جورج الیوت رمان‌نویس بوده است.


خانه، املاک مایکل بلومبرگ

عمارت لندن، میدان کادوگان

بلومبرگ این آپارتمان ویکتوریایی شیک را با زیربنای ۳۶۰۰ فوت مربع، در سال ۱۹۹۷ با قیمت ۵ میلیون دلار خریداری کرده است. این خانه کمتر از یک مایل با عمارت چین واک فاصله دارد. گفته می‌شود او تا حد زیادی این خانه را بازسازی نموده است.


خانه، املاک مایکل بلومبرگ

عمارت ولینگتن فلوریدا

بلومبرگ، به‌عنوان پدری سخاوتمند، این مزرعه 11 میلیون دلاری را در فلوریدا برای دخترش جورجینا، که یک سوارکاری حرفه‌ای است، خریداری کرده. جورجینا بلومبرگ در این ملک وسیع که دارای یک عمارت هشت خوابه است، تمرین اسب‌سواری می‌کند.


خانه، املاک مایکل بلومبرگ

ماشین‌های مایکل بلومبرگ

کادیلاک اسکلید

بسیاری از مقامات برتر دنیا، یک کادیلاک اسکلید دارند و بلومبرگ هم از این قاعده مستثنا نیست. کادیلاک او مشکی بوده و تمامی امکاناتی که یک نفر ممکن است انتظار داشته باشد را دارا می‌باشد. این خودروی خانوادگی لوکس بسیار خاص و منحصربه‌فرد است و عملکرد بسیار خوبی در جاده دارد. قیمت آن حدود ۸۳ هزار دلار است. قدرتی معادل ۴۲۰ اسب بخار تولید می‌کند. حداکثر سرعت آن ۱۲۵ مایل بر ساعت می‌باشد و شتاب ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت را در ۵.۹ ثانیه ایجاد می‌کند.


ماشین‌های مایکل بلومبرگ

تسلا مدل اس

برای داشتن یک سدان برقی، بهترین گزینه تسلا ست. و اگر یک میلیاردر بخواهد صاحب آن شود گران‌ترین آن را خواهد خرید. بلومبرگ، یک تسلا مدل اس به رنگ تمام مشکی را خریداری کرد. این خودرو، یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان است. قیمت آن حدود ۶۰ هزار دلار بوده، موتور آن الکتریکی است و ۳۶۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در ۴.۴ ثانیه سرعتش را از صفر به ۶۰ مایل بر ساعت می‌رساند و حداکثر سرعتش ۱۳۰ مایل بر ساعت است.


ماشین‌های مایکل بلومبرگ

آئودی کوپه

بلومبرگ صاحب سریع‌ترین آئودی موجود در بازار، یعنی آئودی R8 V10 می‌باشد. رنگ آن خاکستری متالیک بوده و رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی دارد. از ویژگی‌های دیگر خودرو، استایل فوق‌العاده، قدرت واقعی سوپر اسپرت و فضای داخلی ساده اما ظریف آن است. قیمت این خودرو تقریباً ۱۶۳ هزار دلار می‌باشد. قدرت موتور آن ۵۲۵ اسب بخار است. تنها در ۳.۵ ثانیه سرعتش از صفر به ۶۰ مایل بر ساعت می‌رسد و سرعت حداکثر آن هم ۲۰۰ مایل بر ساعت است.


ماشین‌های مایکل بلومبرگ

مرسدس میباخ

این خودروی فوق‌العاده لوکس رقیبی جز رویس رولز در لوکس بودن ندارد. این خودرو راحتی ای معادل راحتی یک پرواز درجه یک را برای شما تضمین می‌کند. تجربه رانندگی آن تجربه‌ای خاص خواهد بود. قیمت این خودرو ۲۳۰ هزار دلار است. قدرتی معادل ۶۲۱ اسب بخار تولید می‌نماید. تنها در ۳.۹ ثانیه سرعتش را از صفر به ۶۰ مایل در ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت آن هم ۱۲۸ مایل در ساعت است.


ماشین‌های مایکل بلومبرگ

شورلت سابربن

این وسیله نقلیه غول‌پیکر، دارای صندلی‌های راحت برای سفر یک خانواده ۹ نفری است. قیمت پایه این خودرو حدود ۴۴۰ هزار دلار است. قدرت موتور آن ۳۲۰ اسب بخار می‌باشد. این خودرو می‌تواند در ۸.۱ ثانیه به‌سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۱۱۳ مایل در ساعت است.


ماشین‌های مایکل بلومبرگ

هواپیمای شخصی مایکل بلومبرگ

هواپیمای مونی براوو

این هواپیما یکی از هواپیماهای مورد علاقه بلومبرگ است. قیمت این وسیله ۱۷۰ هزار دلار است. مایکل بلومبرگ خودش یک خلبان هم هست.


هواپیمای شخصی مایکل بلومبرگ

هلی‌کوپتر آگوستا

بلومبرگ برای سفرهای بیزینسی خود از این هلی‌کوپتر استفاده می‌کند. این وسیله دارای کلاس جهانی است. بسیار محبوب است. بلومبرگ فضای داخلی آن را مطابق سلیقه شخصی خودش طراحی کرده.


هواپیمای شخصی مایکل بلومبرگ

ثروتمندانی که مایکل بلومبرگ با آنان در ارتباط بوده

وارن بافت (Warren Buffett)

وارن بافت یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در جهان است و با مایکل بلومبرگ در بسیاری از پروژه‌ها و خیریه‌های مختلف همکاری کرده است.

ایلان ماسک (Elon Musk)

ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت‌هایی چون تسلا و SpaceX است و با مایکل بلومبرگ در زمینه‌های فناوری و خیریه همکاری داشته است.

لری پیج (Larry Page) و سرگی برین (Sergey Brin)

لری پیج و سرگی برین بنیان‌گذاران شرکت گوگل که در زمینه فناوری و ابتکار فعالیت می‌کنند و همکاری‌هایی با مایکل بلومبرگ داشته‌اند.

جف بزوس (Jeff Bezos)

جف بزوس بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق شرکت آمازون که در حوزه فناوری و تجارت الکترونیک فعالیت دارد و با مایکل بلومبرگ همکاری‌هایی داشته است.

بیل گیتس (Bill Gates)

بیل گیتس بنیان‌گذار مایکروسافت و فعال در زمینه خیریه که با مایکل بلومبرگ در زمینه‌های خیریه و توسعه اجتماعی همکاری داشته است.

ریچارد برانسون (richard-branson)

ریچارد برانسون بنیان‌گذار گروه ویرجین و یکی از معروف‌ترین کارآفرینان جهان، ریچارد برانسون نیز با مایکل بلومبرگ در بسیاری از پروژه‌های تجاری و خیریه همکاری داشته است.

لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton)

لوئیس همیلتون راننده معروف فرمول یک و یکی از موفق‌ترین رانندگان در تاریخ است.

لری الیسون (Larry Ellison)

لری الیسون مؤسس و مدیرعامل شرکت اوراکل، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری جهان، است.

تیم کوک (Tim Cook)

تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، نیز با مایکل بلومبرگ در زمینه مسائل فناوری و اقتصادی همکاری داشته است.

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیس‌بوک، مارک زاکربرگ، با مایکل بلومبرگ در امور فناوری و کسب‌وکارهای دیجیتالی همکاری داشته است.

وارنر برادرز (Warner Brothers)

شرکت وارنر برادرز در زمینه سینما و سرگرمی با مایکل بلومبرگ همکاری‌های متعددی داشته است.


سؤالات متداول در مورد مایکل بلومبرگ

مایکل بلومبرگ کیست؟

پاسخ: مایکل بلومبرگ یک کارآفرین، سرمایه‌گذار و ناشر آمریکایی است. او بنیان‌گذار بلومبرگ L.P.، یک شرکت خدمات مالی و اخبار اقتصادی برجسته است. همچنین، او صاحب شبکه تلویزیونی بلومبرگ و یکی از افراد بسیار ثروتمند جهان است.

مایکل بلومبرگ کار خود را از کجا شروع کرد؟

پاسخ: مایکل بلومبرگ در سال ۱۹۶۲ در بوستون، ماساچوست، آمریکا متولد شد. او کار خود را در سال ۱۹۷۳ با شرکت Salomon Brothers، یک بانک سرمایه‌گذاری شروع کرد. سپس در سال ۱۹۸۱ شرکت خود را تأسیس کرد.

مایکل بلومبرگ چگونه موفق شد؟

پاسخ: مایکل بلومبرگ با استفاده از روش‌های نوین و خلاقانه در صنعت خدمات مالی و اخبار اقتصادی، موفق به ایجاد شرکتی بسیار بزرگ و پرسود شده است. او با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، توانست روش‌های جدیدی را برای ارائه خدمات مالی و اخبار اقتصادی به کاربران به کار بگیرد.

ثروت مایکل بلومبرگ چقدر است؟

پاسخ: طبق آمار سایت Forbes، ثروت خالص دارایی‌های او در تاریخ ۵ مارس ۲۰۲۳ معادل ۹۲.۷ میلیارد دلار آمریکا می‌باشد.

مایکل بلومبرگ چطور مدیریت می‌کند؟

پاسخ: مایکل بلومبرگ به شیوه مدیریتی مستقل و مبتنی بر ارزش‌های خود، شرکت خود را مدیریت می‌کند. او به دنبال ایجاد فرهنگ کاری متمرکز بر مشتری و ارائه خدمات باکیفیت بالا است. همچنین، او به دنبال توسعه و بهبود مدیریت و عملکرد شرکت خود است.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها